معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تعلل در بهره برداری از پل مرزی جدید بر روی رودخانه ارس در مرز ایران با جمهوری خود مختار نخجوان انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،اشرف نیا امروز در نشست بررسی مسایل پایانه مرزی جلفا اظهار کرد: به رغم گذشت 16 ماه از افتتاح رسمی این پل توسط مقامات عالی رتبه کشورمان و جمهوری آذربایجان متاسفانه بنا به دلایلی از این پل استفاده نمی شود.

وی افزود: برای احداث این پل نزدیک به 50 میلیارد ریال از بیت المال هزینه شده اما وجود مسایل مرزی فی مابین دو کشور باعث هدر رفت این هزینه ها شده است.

معاون عمرانی استاندار از مسئولان امر خواست به منظور جلوگیری از تبعات اجتماعی و سیاسی زمینه تردد کامیون های ترانزیتی و مسافر را از این پل فراهم کنند.

اشرف نیا خاطرنشان کرد: پل فعلی (پل چوبی) جوابگوی تردد روزانه 300 دستگاه کامیون و بیش از 3 هزار مسافر نبوده و در مواقعی قدیمی بودن آن مشکلاتی به وجود می آورد.

فرماندار جلفا هم در این نشست با تاکید بر رفع مشکلات پایانه مرزی جلفا اظهار کرد: متاسفانه برخی تصمیمات اتخاذ شده در مرکز با واقعیت های موجود در شهرستان ها همخوانی ندارد و این امر مشکلاتی به دنبال دارد.

سیفی افزود: در صورت منطبق بودن تصمیمات با واقعیت های موجود به یقین بسیاری از مشکلات در اسرع وقت رفع می شود.

وی گفت: استفاده نکردن از امکانات موجود نوعی فرصت سوزی است و این به نفع اقتصاد کشور نبوده و مانعی بر سر راه پیشرفت خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت مرز جلفا برای اقتصاد کشور گفت: اشتیاق کامیون های ترک برای تردد از این مرز و فعال بودن گمرک و منطقه‌آزاد ارس ضرورت حل مشکلات مرز جلفا را دو چندان کرده است.

در این نشست مقرر شد مسایل و مشکلات مرز جلفا – نخجوان در اسرع وقت توسط تیم کارشناسی جمع بندی و برای تصمیم گیری و ارایه راهکار به ستاد مرکزی مربوطه اعلام شود.

پل مرزی جدید بر روی رودخانه ارس در کنار پل فعلی در مرز جلفا - نخجوان احداث شده است که در تیر ماه سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهوری ایران و مقامات عالی رتبه جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت/س

برچسب ها: تعلل ، بهره برداری ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.