دکتر عصمت سوادی گفت: با استناد به این امر که برگزاری کرسی ها آزاداندیشی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری می باشد، از نیمسال تحصیلی گذشته به تشکیل اتاق فکر و برگزاری این نشست ها اقدام شده است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، معاون فرهنگی این واحد ، اساتید معارف این واحد دانشگاهی را سرمایه معنوی این دانشگاه دانست و افزود : با همکاری سازمان یافته و نظام مند اساتید معارف با معاونت فرهنگی و دفاتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی ، می توان فعالیت های دانشگاهی را در زمینه ی قرآن و عترت ارتقاء بخشید.

دکتر موسی الرضا طالبی معاون مدیر گروه معارف اسلامی واحدعلوم و تحقیقات در این نشست گفت:براساس ابلاغیه های موجود دروس معارف از حالت آموزش محور به تربیت محور گرایش یافته است.

وی گفت: در گروه معارف واحد علوم و تحقیقات تلاش شده است تا از بهترین اساتید کشور در مسیر تربیت دانشجویان ارزشی بهره جست .

دکتر طالبی با بیان این مطلب که 10 هزار دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در ترم جاری واحدهای درسی گروه معارف را طی کرده اند گفت: درطول هفته 240کلاس با تدریس63 نفر از اساتید برگزار می شود و علاوه بر 6گرایش معارف ، ارائه دروس روانخوانی قرآن،دفاع مقدس و وصایای حضرت امام (ره) نیز برعهده این گروه است.     

حجت الاسلام طیبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری منطقه8دانشگاه آزاداسلامی نیز در این نشست گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی ، دانشجویان را برای برگزاری این نشست ها در مقاطع ارشد ،

 دکتری و در سطح اساتید به منظورنظریه پردازی و تولیدعلم آماده می کند و تمرینی برای ارائه مباحث مستدل و مستند در جمع دانشجویی و قدرت تحمل نظریات دیگر است.

وی با بیان این مطلب که در کرسی های آزاداندیشی خط قرمزی وجود ندارد و تنها خط قرمز ، توهین به نظر و عقاید دیگران است ، افزود: نشست های آزاد اندیشی می بایست توسط اساتید ، در دو مقوله ی کنترل زمان و عدم خروج از بحث، مدیریت شود.

حجت الاسلام طیبی گفت: هدف از برگزاری این نشست ها انجام کار فرهنگی در سطح عالی است. از جمله فواید جانبی برگزاری این نشست ها نیز تعامل بیشتر دانشجویان و اساتید است.

دکتر اسدالله متاجی مدیرکل آموزش واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، تمرینی برای تحصیلات تکمیلی است و در این نشست ها با ایجاد امنیت بیشتر برای ارائه نقطه نظرات ، جسارت را نیز به دانشجویان می آموزد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار