يك روان‌پزشك گفت: تحقيقات نشان داده كودكاني كه با اعتياد و مواد مخدر آشنا هستند نسبت به كودكاني كه آشنايي نداشته‌اند كمتر به سمت مواد مخدر رفته‌اند. در گذشته تصور مي‌شد كه اگر در اين مورد با كودك صحبت نشود بهتر است در حالي كه اين تحقيقات خلاف اين موضوع را نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دكتر عارفه مبشر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: 10 سالگي و اوايل نوجواني بهترين زمان براي آشنا كردن كودك با اعتياد است. در اين دوره كودك به درك و شناخت درستي از زندگي مي‌رسد و آموزش در مدارس در اين سال‌ها اهميت زيادي دارد و مي‌تواند روي تفكرات كودك تاثير بگذارد.

وي افزود: البته والدين مي‌توانند در سن كمتر و حتي از هفت سالگي نيز در مورد خطر اعتياد با كودك صحبت كنند ولي در اين زمان نمي‌توان جزئيات را بيان كرد و بايد كليات واژه اعتياد را بيان كرد.

مبشر تصريح كرد: دختران نسبت به پسرها زودتر به رشد شناختي مي‌رسند و از نظر عقلاني جلوتر هستند و به همين دليل مي‌توان در هشت تا 10 سالگي اين موضوع را براي آنها بيان كرد.

اين روان‌پزشك عنوان كرد: اطلاع‌رساني به كودك و نوجوان بايد صحيح باشد و خانواده‌ها در گفتن اين موضوع اغراق نكنند. اگر از ماده مخدري اطلاع ندارند خيلي راحت به كودك بگويند كه نمي‌دانند و بعد در مورد آن تحقيق كنند ولي دروغ نگويند.

وي افزود: با افزايش سن مي‌توان درباره لغات و اصطلاحات درست صحبت كرد و جزئيات را به خوبي بيان كرد و كودك را با مواد مخدر آشنا كرد./س


برچسب ها: کودک ، آشنا ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.