مدیر امور مهندسی عمران طرح سد و نیروگاه گتوند علیا گفت: پس از گذشت یك سال از آب گیری این سد، عملكرد سد و نیروگاه گتوند علیا به طوركامل منطبق با پیش بینی های قبلی است و این طرح توانسته به طور كامل به اهداف خود دست یابد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ ' داریوش محجوب ' دراین باره اظهار داشت: طرح سد و نیروگاه گتوند علیا با هدف تامین آب شرب و كشاورزی مورد نیاز پایین دست و تولید سالیانه چهار هزار و 250 میلیون كیلووات ساعت انرژی برق آبی احداث شده است.

وی گفت: سد گتوند علیا بزرگ ترین مخزن آبی بر روی رودخانه كارون است كه دریاچه آن بیش از 90 كیلومتر امتداد دارد.

مدیر امور عمران طرح سد گتوند علیا ضمن اشاره به اهمیت این طرح افزود: طرح سد و نیروگاه گتوند علیا نقش تعیین كننده ای در كنترل سیلاب ورودخانه كارون دارد و از نظر افزایش توان مدیریت مخازن سد ها و نیروگاه های بالا دست بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: برای احداث این سد بیش از دو میلیون متر مكعب بتون ریزی صورت گرفت و افزون بر 82 میلیون متر مكعب عملیات خاكی انجام شده است.

محجوب وضعیت فعلی سد را بسیار مناسب ارزیابی كرد و بیان داشت: پس از گذشت بیش از یك سال از آب گیری و انجام مراحل مختلف آن رفتار سد گتوند علیا به طوركامل منطبق با پیش بینی های قبلی است و سد توانسته نقش خود را با كنترل و تجمیع آب و تولید انرژی برق به خوبی ایفا كند./س
برچسب ها: اهداف ، سد ، تحقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.