با انتشار تصاوير اوليه واطلاعات مربوط به نسل جديد پورشه 911 معلوم شد بازهم استايل طراحي و پيکره اصلي 911 ثابت مانده و بيشتر تغييرات در طراحي داخلي ومشخصات فني رخ داده است.

به گزارش خبرنگار وبگردي باشگاه خبرنگاران، حتما شماهم هرگاه نام پورشه را مي‌شنويد تصوير مدل 911 را در ذهن خود تداعي مي‌کنيد زيرا 911 يکي از جاوادنه‌ترين مدل‌هاي پورشه بوده و همواره استايل يک پورشه ناب و اصيل را به نمايش گذاشته است اگر مدل‌هاي مختلف 911 را از ابتداي توليد تا کنون مشاهده کنيد متوجه خواهيد شد که شمايل کلي اين خودرو در سال‌ها تغيير چنداني پيدا نکرده و همواره سعي شده تا چهره اصيل آن دست نخورده باقي بماند.

مدل‌هاي 911 هميشه با آخرين تکنولوژي‌هاي روز به بازار عرضه مي‌شوند و شکي نيست که جزو بهترين‌هاي صنعت خودروسازي هستند با انتشار تصاوير اوليه و اطلاعات مربوط به نسل جديد پورشه 911 معلوم شد که بازهم استايل طراحي و پيکره اصلي 911 ثابت مانده و بيشتر تغييرات در طراحي داخلي ومشخصات فني رخ داده است.

هر چندکه در نماي ظاهري هم افزايش صد ميلي‌متري فاصله محورها و همچنين انجام تغييرات جزئي در طراحي چراغ‌ها، سپرها و اسپيولر عقب کاملا مشهود است و بدين ترتيب مشخص مي‌شود که اين بار پورشه سعي کرده است ضمن حفظ سنت‌ها دستي برچهره هميشگي مدل 911 بکشد فرم سپر جلو به کلي تغيير کرده است و به نظر مي‌رسد چراغ‌هاي دايره‌اي شکل سابق کمي بيضي مانند شده‌اند.

چراغ‌هاي LED Day Light نيز از دو طرف ورودي‌هاي هوا به سمت گوشه سپر پيشروي کرده‌اند و با اين تفاسير نماي جلوي 911 پهن‌تر و خوابيده‌تر از قبل به نظر مي‌رسد. البته فرم ورودي‌هاي هوا در مدل‌هاي جديد چهارچرخ متحرک متفاوت‌ از مدل‌هاي ديفرانسيل عقب است اولين نکته‌اي که در نماي جانبي توجه شما را به خود جلب مي‌کند.

ملايم شدن زاويه قوس سقف نسبت به مدل قبلي 911 بوده که پنجره عقب نيز با شيب کمتري در امتداد آن به سمت انتهاي خودرو کشيده شده است و شما را به ياد اتومبيل‌هاي فست بک مي‌اندازد.

آيينه‌هاي جانبي هم تغيير کرده و مانند همان نمونه‌اي است که روي مدل‌هاي جديد پورشه نصب مي‌شود درقسمت عقب نيز سعي شده است تا با طراحي مجدد اسپويلر متحرک عقب و تغيير در زاويه شبکه‌هاي آن حالت آيروديناميکي مناسب‌تري جهت هدايت هوا به سمت عقب ايجاد شود و همانطور که ملاحظه مي‌کنيد چراغ ترمز سوم نيز به جاي قسمت فوقاني اسپويلر در ميان شبکه‌هاي خروجي هوا جاسازي شده است چراغ‌هاي عقب فرم سه گوش خود را حفظ کرده‌اند با اين تفاوت که ابعاد آن بسيار باريک‌تر شده و در نورپردازي آنها ازسيستم LED خطي استفاده شده است ضمنا در مدل‌هاي چهارچرخ متحرک چراغ‌هاي عقب با يک چراغ خطي قرمزرنگ به هم متصل شده‌اند.

همچنين مشتريان نسل جديد کررا مي‌توانند چهار مدل رينگ 20 اينچي را براي اين مدل سفارش دهند وزن بدن 911 که از آلومينيوم و فولاد ساخته شده 45 کيلوگرم نسبت به قبل کاهش يافته و ضريب آيروديناميکي آن نيز بهبود چشمگيري يافته است.

مشتريان اين نسل از 911 مي‌توانند دو مدل کيت اسپورت را براي بدنه سفارش دهند که اولي شامل اسپويلر و سپر اسپرت بوده اما مدل دوم آن تکميل‌تر است و شباهت زيادي به کيت GTR911 دارد کمپاني پورشه براي بدنه نسل جديد اين خودرو چهار رنگ استاندارد، هفت رنگ متاليک و همچنين سه رنگ ويژه سفارشي را ارائه مي‌دهد.

در داخل کابين نسل جديد 911 تغييرات زيادي به چشم مي‌خورد که سبک طراحي داخلي مدل‌هاي جديدتر پورشه يعني کاين 2011 و پانامارا را در ذهن شما تداعي مي‌کند ارتفاع داشبرد کاهش يافته و در عوض طول کنسول مرکزي و تعداد کليدهاي قرار گرفته روي آن افزايش يافته است و از اين لحاظ بي‌شباهت به کنسول پانامارا نيست غربيلک فرمان نيز دقيقا از همان نمونه‌اي بوده که در مدل‌هاي جديد به صورت استاندارد استفاده مي‌شود و پارک کردن با پدل شيفترهاي آن،‌ چندان ساده وکاربردي نيست اما شما مي‌توانيد غربيلک فرمان اسپورت و جديد پورشه را براي اين مدل هم سفارش دهيد که پدال‌هاي تعويض دنده در پشت آن قرار گرفته‌اند و خبري از کليدهاي کنترلر روي آن نيست در کل سبک طراحي داخلي علاوه بر دارا بودن ويژگي‌هاي اسپورت لوکس‌تر از قبل شده و به لطف افزايش فاصله محورها فضاي پاي سرنشينان نيز بيشتر شده است.

البته هنوز هم رديف عقب براي بزرگسالان و به خصوص افراد بلند قد راحت و جادار نيست ابعاد سانروف نيز بسيار عريض‌تر از نسل قبل شده و حتي مي‌توان مدل پانوراميک (شيشه‌اي) آن را سفارش داد مشتريان مي‌توانند براي پوشش چرم کابين اين خودرو يکي از 9 رنگ پيشنهادي را انتخاب کنند که دو رنگ قرمز کررا و قهوه‌اي اسپرسو فقط براي پوشش چرم طبيعي در نظر گرفته شده است.

نسل نوين 911 از لحاظ فني دچار تحولات شگرفي شده است و جالب اينجاست که مصرف سوخت هر دو مدل کررا و کرراS از 10 ليتر در هر 100 کيلومتر تجاوز نخواهد کرد و توليد گازهاي گلخانه‌اي نيز تا 16 درصد در اين مدل‌ها کاهش يافته ا ست جعبه دنده هفت سرعته اتوماتيک PDK براي هر دو مدل کررا و کررا S (ديفرانسيل عقب يا چهارچرخ متحرک) قابل سفارش بوده و سيستم فرمان جديد الکترومکانيکي به کار گرفته شده در اين مدل‌ها علاوه بر افزايش ميزان دقت فرمان پذيري نقش موثري را در کاهش مصرف سوخت ايفا مي‌کند.

لازم به ذکر است که جعبه دنده PDK پورشه يکي از بي‌نقص‌ترين گيربکس‌هاي دنيا بوده و دنده‌ها را با کمتري تاخير تعويض مي‌کند که البته از اين گيربکس در مدل کاين استفاده نشده است کررا جديد از يک پيشرانه 6 سيلندر 3.4 ليتري بوکسور (طبق معمول در قسمت عقب خودرو) بهره برده که قادر است قدرتي معادل 350 اسب بخار را توليد کند و باانتشار 194 گرم/ کيلومتر CO2 به عنوان اولين اتومبيل اسپورت پورشه با ميزان انتشار کمتر از 200 گرم/کيلومتر دي اکسيد کربن را کسب کرده است ميانگين مصرف سوخت کررا برابر 8.2 ليتر در هر 100 کيلومتر است.

کررا S نيز از يک پيشرانه شش سيلندر 3.8 ليتري برخوردار است که توليد 400 اسب بخار را براي اين مدل محيا ساخته است مصرف سوخت اين مدل برابر 8.7 ليتر در هر 100 کيلومتر بوده و ميزان ا نتشار دي اکسيد کربن آن 205 گرم/ کيلومتر است شتاب اوليه مدل‌هاي جديد کررا 4 و 4S کوپه به ترتيبت برابر 4.9 و 4.5 ثانيه بوده که اين اعداد براي مدل‌هاي گابريولت برابر 5.1 و 4.7 ثانيه است البته علاوه بر پکيج اسپورت Chrono که شتاب‌گيري را تا 0.2 ثانيه کاهش مي‌دهد.

آبشن ديگري براي مدل‌هاي S و 4S با نام PowerKit در نظر گرفته شده که قدرت را تا 30 اسب بخار افزايش مي‌دهد کمپاني پورشه براي مدل 911 جديد خود از سيستم‌هاي هوشمند کنترل پايداري مختلفي استفاده کرده که از جمله آنها مي‌توان به سيستم مديريت فعال شاسي PDCC و همچنين سيستم ثبات چرخش فعال اشاره کرد.

اين سيستم که براي اولين بار در کاررا مورد استفاده قرار گرفته است آستانه تحمل نيروي جانبي (G) را افزايش داده و موجب مي‌شود که پيچ‌ها را با حداکثر سرعت ممکنه و اعتماد به نفس بيشتري پشت‌سر بگذاريد هندلينگ 911 هميشه بي‌نظير و مثال زدني بوده و به لطف سيستم تعليق فوق العاده خشکش همواره مانند يک خزنده به زمين مي‌چسبد اما اين ويژگي در مدل‌هاي چهارچرخ متحرک Carrera4 و Carrer4S تشديد مي‌شود وديگر نگران منحرف شدن قسمت عقب خودرو نخواهيد بود نکته منفي در خصوص 911 اين است که صداي منبع اگزوز آن مانند مدل‌هاي 8 سيلندر کاين يا پانامرا چندان جذاب و غزنده نبوده و فقط در دورهاي بالا صداي زوزه کشان، مانند توفان را از خود خارج مي‌کند. البته مشتريان مي‌توانند براي اين نسل از 911 کيت اگزوز اسپورت را سفارش دهند که صداي خشن‌تري دارد اما بازهم راضي کننده و دلچسب نيست.

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهاي پيام/

برچسب ها: کررا ، پورشه ، تکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.