وزير كشور در ديدار سفير روسيه در تهران خواستار گسترش و توسعه بيش از پيش روابط و تعاملات بين تهران- مسكو شد و بر افزايش همكاري‌ها در حوزه‌هاي آموزش، انتقال تجربيات در زمينه مسائل مرزي و امنيتي و مقابله با جرايم سازمان‌يافته و قاچاق مواد مخدر تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور ، مصطفي محمدنجار وزير كشور در ديدار با " لوان جاگاريان " سفير روسيه در ايران، گفت: ايران و روسيه مي‌توانند همكاري‌هاي مشتركي در زمينه مسايل امنيتي، مرزي و جرايم سازمان‌يافته خصوصا بحث آموزش و انتقال تجربيات و شركت در نشست‌هاي مشترك داشته باشند.

وي ضمن قدرداني از مواضع خوب روسيه در راستاي حمايت از جمهوري اسلامي ايران، بر گسترش مناسبات بين دو كشور به خصوص در بحث مبارزه با مواد مخدر با توجه به همجواري دو كشور ايران و روسيه با افغانستان تاكيد كرد.

محمدنجار ادامه داد: ايران و روسيه به دليل همجواري با افغانستان در محل ترانزيت و قاچاق مواد مخدر قرار دارند و اين موضوع خطري براي نسل جوان دو كشور محسوب مي‌شود.

وزير كشور در ادامه اين ديدار، روابط ايران و روسيه را خوب و مثبت ارزيابي كرد و عزم و اراده مسئولان جمهوري اسلامي ايران بر پيگيري توافقنامه‌‌هاي قبلي به خصوص در بحث مبارزه با قاچاق و تزانزيت مواد مخدر را يادآور شد و با اشاره به سفر سال گذشته خود به روسيه و امضاي توافقنامه‌هايي با وزير موقعيت هاي اضطراري و مواد مخدر اين كشور ابراز اميدواري كرد كه طرفين گام‌هاي محكمتري در جهت پيشبرد و عملياتي شدن توافقنامه‌هاي قبلي بردارند .

محمدنجار گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا تجربيات خود در زمينه آموزش، درمان و توانبخشي معتادان را در اختيار روسيه قرار دهد و از ظرفيت‌هاي اين كشور نيز در زمينه مقابله با بحران و حوادث استفاده كند.

وزير كشور همچنين بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي بهره‌مندي از تجربيات روسيه در بحث اطفاء حريق تاكيد كرد.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار