غذاخوردن یکی از نیازهای همیشگی انسان ها بوده است ولی اگر برخی از نکات ایمنی رعایت نشود همین غذا می تواند قاتل پنهانی برای انسان باشد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، هر ساله انسان های بسیار زیادی بر اثر آلودگی های غذایی جان خودشان را از دست می دهند این در حالی است که برخی از آن ها در مناطق توسعه یافته زندگی می کنند اما رعایت نکردن نکات ساده جانشان را گرفته است. رعایت نکاتی که به شما ارائه می دهیم بسیار مهم است و باید به آن ها دقت زیادی شود:

*همیشه دستان خودتان را تمیز نگه دارید تا به میزان زیادی از آلودگی های غذایی که روزانه با آن ها رو برو هستید کاسته شود. فرقی نمی کند با صابون و اب دست خودتان را می شویید یا از کرم های ضدباکتری استفاده می کنید تنها به این نکته توجه داشته باشید که باید در هر زمانی دستانتان کاملا تمیز باشد.

*با مواد خام به مانند ظروف چینی برخورد کنید که برای شما بسیار عزیز است و دوست ندارید بشکنند و یا از دست شما رها شوند. در مورد گوشت های خام نیز به همین صورت باید رفتار کنید، به هیچ عنوان اجازه ندهید تا سطح این مواد خام از جمله گوشت مرغ و یا گوسفند با زمین و یا هر سطح دیگری برخورد کند. همچنین می توانید آن ها را قبل از استفاده مقداری با اب خنک بشویید تا باکتری های احتمالی از سطح آن جدا شود.



*دمای پخت غذاها بسیار مهم است و باید این نکته را بدانید که بهترین نتیجه را وقتی میگیرید که هر ماده را در میزان دمای تعیین شده اش خواهید پخت. برای مثال اگر دمای مخصوص سرخ کردن ماهی 60 درجه است بیشتر و یا کمتر از آن به ماهی گرما ندهید این کار باعث افزایش فعالیت باکتری ها در غذای شما می شود. برای اینکار می توانید از دستگاه های کنترل دما استفاده کنید.

دمای لازم برای سرخ کردن هر ماده بدین صورت است: ماهی (60 درجه)، گوشت گوسفند و گوساله (60 درجه)، مرغ و اردک (73 درجه)

*غذاهایی را که بعد از هر وعده غذایی باقی می ماند اصلا بیرون از یخچال نگهداری نکنید. تنها 2 ساعت زمان کافی است تا باکتری ها به تمامی منافذ باقی مانده های غذا نفوذ کنند و سپس در مصرف دوباره به بدن شما وارد می شوند و شما را بیمار می کنند. تمام غذاها را خیلی زود وارد یخچال کنید و در محیط خنک از ان ها نگه داری کنید.

برچسب ها: خواندنی ، باشگاه ، غذا ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.