وزارت دفاع انگلستان برای حضور این مقامات در هتل های مختلف در نقاط گوناگون جهان مبلغی بین 300 تا 600 پوند برای هر شب اقامت آنان از جیب مالیت دهندگان انگلیسی پرداخت کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مردم اروپا لطمات زیادی از بحران اقتصادی و ریاضت های ناشی از آن خورده اند اما به نظر می رسد دولتمردان از این بحران، صدمه ای نمی بینند. در یک سال گذشته اخبار زیادی مربوط به کاهش هزینه های نظامی کشور انگلستان و اخراج سربازان این کشور شنیده شده است اما تحقیقات اخیر از ولخرجی های چند صد میلیون پوندی ژنرال های انگلیسی در سفرهای خارجی آنها خبر می دهد.

بر اساس تحقیقات خبرنگاران روزنامه انگلیسی " سان "، طی سال گذشته میلادی هزینه سفرهای خارجی مقامات غیرنظامی وزارت دفاع انگلستان و ژنرال های بلند پایه این کشور به نقاط مختلف دنیا 227 میلیون پوند بوده است. این در حالی است که در همین زمان کاهش هزینه های دفاعی در انگلستان باعث اخراج 20 هزار نفر از رده های پایین تر نیروهای مسلح انگلستان شده است.


هتل محل اقامت ژنرال ها در مادرید

بر اساس آمار منتشر شده وزارت دفاع انگلستان برای حضور این مقامات در هتل های مختلف در نقاط گوناگون جهان مبلغی بین 300 تا 600 پوند برای هر شب اقامت آنان از جیب مالیت دهندگان انگلیسی پرداخت کرده است. انتشار این خبر موجی از اعترض را در انگلستان را به راه انداخته است و باعث شده است که گروهی به نام " مالیات دهندگان متحد " تشکیل شده و به این اقدام وزارت دفاع انگلستان اعتراض کند.

مدیر این گروه  به نام "متیو سینکلر‌" در این باره می گوید: ما انتظار داریم که هزینه های دفاعی برای دفاع از آنان هزینه شود و نه این که برای اقامت عده ای کم در هتل های گران قیمت هزینه شود. هتل های گران قیمتی در مالزی، اسپانیا، فرانسه و آلمان از جمله مکان هایی هستند که توسط این مقامات مورد استفاده قرار گرفتند.


هتل محل اقامت ژنرال ها در مالزی

ریچارد کمپ از فرماندهان سابق نیروهای انگلیسی در افغانستان نیز با اعتراض به این موضوع اعلام کرده است که "در حالی که در این دوران مشکلات اقتصادی نیروهای مسلح انگلستان با کمبود بودجه رو به رو هستند، در زمانی که خانواده نظامیان ما در فشار به سر می برند باید هر پنی از بودجه را برای رفاه و راحتی نیروهای نظامیان خرج کنیم و نه این که عده ای از نظامیان رده بالا را به سفرهای گران قیمت بفرستیم."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار