بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام کرد اين رژيم با ادامه بلامانع شهرک سازي در بيت المقدس و بخش شرقي آن موافق است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ نتانياهو در آغاز نشست هفتگي دولت خود گفت : شهرک سازي در بيت المقدس هيچ محدوديتي ندارد و اسرائيل به آن ادامه مي دهد. بيت المقدس پايتخت ماست و نيازي به اثبات ارتباط تاريخي ما با آن نيست.

نتانياهو پس از انتشار بيانيه کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، اين سخنان را بيان کرد. اشتون در بيانيه روز جمعه خود از اينکه وزير امور داخلي اسرائيل روز پنجشنبه با ساخت هفتصد و نود و هفت واحد مسکوني در جيلو موافقت کرده است، ابراز تاسف شديدکرد.

منطقه شهرک نشين جيلو در نزديکي شهر بيت لحم در کرانه باختري رود اردن قرار دارد. اين منطقه در شرق بيت المقدس قرار دارد. شرق بيت المقدس منطقه اي عرب نشين است که اسرائيل از ژوئن هزار و نهصد و شصت و هفت آن را تحت اشغال خود در آورده است.

شهردار شهر بيت المقدس نيز در بيانيه اي اعلام کرد: من بيانيه اتحاديه اروپا درباره شهرک سازي در جيلو را که بخشي جدا نشدني از بيت المقدس است به شدت رد مي کنم. ما براي اين اقدام عذرخواهي نمي کنيم.

وي گفت : ما به ساخت ده ها هزار واحد مسکوني براي ساکنان شهر ادامه مي دهيم زيرا اين تنها راه براي کاهش قيمت آپارتمان هاست و امکان آن را فراهم مي سازد تا جوانان آينده خود را بسازند.

بيش از سيصد و چهل هزار اسرائيلي در شهرک هايي در کرانه باختري رود اردن زندگي مي کنند. بيش از دويست هزار تن ديگر نيز در دوازده منطقه شهرک نشين در شرق بيت المقدس ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار