پنجمين گردهمايي پرسشگران و فرهنگ ياران رسانه ملّي از 25 تا 28 مهرماه امسال در مجتمع فرهنگي – آموزشي زيباكنار برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ در مراسم افتتاحيه اين گردهمايي، "جعفر عبدالملكي" مديركل پژوهش استان‌ها و خارج از كشور ضمن عرض خيرمقدم به ميهمانان، با ذكر آيه‌اي از سوره احزاب توهين به پيامبر اعظم(ص) را محكوم كرد.
 وي در ادامه به جايگاه پرسشگران در جامعه اشاره كرد و گفت:بدون شك تلاش‌هاي خالصانه و بي‌شائبه پرسشگران كه در جاي جاي ميهن اسلامي صورت مي‌گيرد به تدوين راهبردهاي نظام پربركت جمهوري اسلامي و نيز نيل به اهداف رسانه ملّي ياري مي‌رساند.
عبدالملكي افزود: انتقال ديدگاه‌ها، نظرات و آراء انديشه‌هاي مخاطبان و مردم عزيز كه به فرمايش حضرت امام خميني (رحمه الله عليه) ولي نعمت ما هستند، وظيفه خطيري است كه با عشق و تعهد و جدّيت اين عزيزان محقق مي‌شود.
وي سپس به تشريح جايگاه مركز تحقيقات صداوسيما به عنوان بزرگ ترين و در عين حال معتبرترين نهاد افكارسنجي در كشور پرداخت و گفت: اين توفيق مرهون لطف الهي و تعهد، تخصّص، جّديت و خلاقيت پرسشگران است.
عبدالملكي هدف از برگزاري اين گردهمايي را هم‌انديشي مديران آموزش و پژوهش مراكز استان‌ها، پرسشگران و فرهنگ ياران و همچنين هم افزايي در طراحي و اجراي طرح‌هاي پژوهشي دانست.

*تمركز دشمن در جنگ فرهنگي است

در ادامه اين مراسم دكتر موسويان قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش سازمان به جريان جنگ نرم بر عليه كشورمان اشاره كرد و افزود: تمركز دشمن در جنگ فرهنگي شامل خلقيات، تفكرات، زبان، عقايد، آداب اجتماعي، مواريث ملّي، خصلت‌هاي قومي و بومي، ادبيات، هنر و... است.
وي افزود: كانون‌ها و نقاط تمركز دشمن به شش بخش تقسيم مي‌شود كه شامل عقبه فرهنگي و اعتقادي، پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم) مكتب تشيع و ائمه عليه السلام، اصل نظام اسلامي، سابقه تاريخي و فرهنگي و تغيير خلقيات و خصوصيات انقلابي مي‌باشد كه رهبر معظّم انقلاب نيز فرمودند امروز تهاجم فرهنگي عظيمي عليه اسلام هست كه وسيع تر از انقلاب و عليه اسلام است.
دكتر موسويان در ادامه به چرايي حمله به ايمان و اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از دلايل آن را منشاء همه خيرات و بركات بودن اسلام عنوان كرد.
وي افزود: جهان غرب پروژه اسلام هراسي را در سطح وسيع و با ابعاد گوناگوني عليه ما به راه انداخته است و براي رسيدن به اهداف خودشان از تبليغات شهري گرفته تا سينماي هاليوودي براي تأثيرگذاري به گروه‌هاي سني مختلف حتي كودكان استفاده نموده‌اند.

*نتايج نظر سنجي‌ها ما را در ساخت برنامه‌هاي بهتر هدايت مي‌كند

در ادامه اين مراسم، آقاي سبقتي قائم مقام معاونت سياسي موفّقيت توليدكنندگان برنامه در رسانه ملّي را بهره‌گيري از نتايج نظرسنجي‌هاي پرسشگران دانست و اظهار داشت: نتايج نظرسنجي‌ها ما را در ساخت برنامه‌هاي بهتر هدايت مي‌كند. ما در اخبار همه روز شاهد به بن بست رسيدن و تزلزل در جوامع غربي در همه جوانب هستيم در حالي كه آنها وانمود مي‌كنند كه دنياي غرب آباد است و همه حقوق بين‌الملل را طبق ضوابط خودشان تنظيم و اجراء مي‌كنند.
ايشان ضمن بيان اين نكته كه ما هميشه توانسته ايم و مي‌توانيم تهديدها را تبديل به فرصت نماييم اظهار اميدواري كرد : به فضل الهي موقعيت حساس كنوني نيز تبديل به فرصت بي نظيري خواهد شد.
سبقتي افزود: انتظار ما از پرسشگران اين است كه واقعيات را گزارش كنند ما ايام حساس انتخابات را پيش رو داريم و با تلاش‌هاي شما پرسشگران اميدواريم بتوانيم برنامه‌هاي بهتري را توليد كنيم و اين ميسّر نمي‌شود جز با تلاش‌ها و زحمات و صداقت شما در اين كار.
بنابراين گزارش؛ برنامه‌هاي اولين روز نشست با سخنراني آيت الله زابلي از استادان اخلاق ادامه پيدا كرد و در پايان اين مراسم نيز از پرسشگران نمونه تهران و مراكز استان‌ها تقدير به عمل آمد و در حاشيه برگزاري اين گردهمايي نيز نشست تخصصي مديران آموزش و پژوهش استان‌ها برگزار شد.
لازم به ذكر است؛ در دومين روز اين گردهمايي كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي براي پرسشگران و فرهنگ ياران برگزار گرديد كه در آن آقاي دانشور مديركل آموزش و پژوهش معاونت سياسي مطالب مهمي درخصوص عمليات رواني و آسيب شناسي در امر پرسشگري با توجّه به انتخابات آتي ارائه كرد همچنين در ادامه كارگاه ارتباط موثر با مخاطب و پاسخگو توسط دكتر بيدارمغز برگزار شد.
همچنين؛ در بخش فرهنگياران نيز دكتر ملكي‌تبار، رئيس مركز تحقيقات، سازمان صداوسيما را مهم‌ترين رسانه همگاني و دانشگاهي خواند كه در آن دين،‌ اخلاق، ارزش‌هاي اسلامي و سبك صحيح زندگي ارائه مي‌شود. وي هدف از برگزاري اين مراسم را همراهي و هماهنگي با اهداف نظام جمهوري اسلامي و هماهنگي با مأموريّت‌هاي رسانه ملّي بر پايه سند افق رسانه برشمرد.
بر اساس اين گزارش؛ رئيس مركز تحقيقات خطاب به فرهنگياران حاضر در گردهمايي، حفظ و ارتقاي فرهنگ و هويّت اسلامي و ايراني را مهم‌ترين هدف در پژوهش‌هاي انسان‌شنا‌سي و مردم‌شناسي دانست و با بيان موارد نُه‌گانه‌ به‌عنوان نقشه راه فرهنگ مردم، گفت: توجّه به فرهنگ ايران اسلامي موجب ايجاد خودباوري، تقويت انگيزه ملّي، افزايش اقتدار، وحدت و امنيّت ملّي خواهد شد. وي توجّه به ارزش‌هاي اسلامي و فضايل اخلاقي را از موضوعات مهمّ پژوهش‌هاي حوزه فرهنگ مردم خواند و افزود مطالعه فرهنگ مردم بايد به‌منظور ايجاد پيوند گذشته با حال و آينده و تحقّق الگوي پيشرفت اسلامي- ايراني باشد.
همچنين؛ كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي توسط استادان محترم آقايان دكتر اكرامي و دكتر جعفري قنواتي با موضوع «تبيين موضوعات و گونه‌هاي جديد و مغفول فرهنگ مردم» برگزار شد.
گفتني است؛ اين گردهمايي كه با هدف آموزش پرسشگران و فرهنگ ياران برگزار گرديد تا 28 مهرماه در مجتمع فرهنگي- آموزشي زيباكنار ادامه يافت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.