رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دانش آموزی گفت: این مجلس فرصت بسیار خوبی است تا دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور زمینه مشارکت و اجماع برای تصمیم گیری و نیز مسوولیت پذیری را داشته باشند.

ˈ نیما حمیدیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری بین دانش آموزان برای ایجاد زمینه مسوولیت پذیری ازجمله اهداف تشکیل مجلس دانش آموزی است که می تواند آثار بسیاری همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: برگزاری نشست های مجلس دانش آموزی فرهنگ گفت وگو و مشورت بین دانش آموزان را ترویج می دهد و دانش آموزان از همین دوران تحصیل می آموزند که چطور باید در تدوین و اصلاح قوانین و مقررات نقش ایفا کنند.

حمیدی با اشاره به اهمیت جایگاه کمیسیون اقتصادی مجلس دانش آموزی گفت: اقتصاد یکی از بخش های مهم جامعه محسوب می شود که دانش آموزان باید از هم اکنون مفاهیم آن و نحوه به کارگیری آن در زندگی را بیاموزند.

وی گفت: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس دانش آموزی سعی داریم ضمن آشناسازی دانش آموزان با مقوله های اقتصادی، روند قانونگذاری در این حوزه را نیز برای مخاطبان خود تشریح کنیم.

حمیدی بیان کرد: مجلس دانش آموزی که150عضو دارد از 145نماینده معمولی، چهار نماینده اقلیت های دینی و یک نماینده سازمان استثنایی کشور تشکیل شده است.

وی گفت: همه نمایندگان مجلس دانش آموزی به عنوان مشاوران وزیر آموزش و پرورش و مشاوان مدیران کل استان های خود در دوره دو ساله هر مجلس دانش آموزی به فعالیت می پردازند.

ششمین دوره مجلس دانش آموزی از اسفند 1390 شروع شده و تا اسفند 1392 ادامه دارد.

نیما حمیدی در ششمین دوره مجلس دانش آموزی 18مهرماه امسال به عنوان رییس کمیسیون اقتصادی این مجلس برگزیده شد.

حمیدی دانش آموزسال سوم رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان ˈشهید مطهریˈ شهرستان فیروزکوه است که نخستین نماینده شرق استان تهران در مجلس دانش آموزی به شمار می رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.