رييس فهرست اتحاد ملي عراق در ديدار با هيات سياسي کردستان عراق بر توافق نظر بغداد و اربيل در خصوص حل بحران سياسي در کشور تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ابراهيم جعفري امروز در نشست خبري مشترک با برهم صالح رئيس هيات سياسي کردستان عراق گفت : اتحاد ملي و فهرست کردها بر ضرورت خروج از بحران سياسي در اين کشور توافق نظر دارند و سعي مي کنند از طريق  قانون اساسي به مشکلات خود پايان دهند.

رييس فهرست اتحاد ملي گفت : نمي خواهيم مشکلي باقي بماند و همه در تلاشيم در اسرع وقت به اين اختلافات خود پايان دهيم و کشور را بر اساس شراکت ملي اداره کنيم.

برهم صالح رئيس هيات سياسي کردستان عراق هم گفت : قانون اساسي حدفاصل اختلافات سياسي خواهد بود و کُردها بر حل همه اختلافات در چارچوب قانون اساسي تاکيد دارند.

صالح گفت: شرايط منطقه و تغييرات حاصله در آن ما را بر آن ميدارد تا به اختلافات خود پايان دهيم و کُردها نيز به عنوان شهروندان عراقي مي خواهند نقشي مهم در خارج کردن عراق از بحران سياسي ايفا کنند. وي گفت: بدون شک مشکلاتي وجود دارد و اين مشکلات بدون درنظر گرفتن قانون اساسي هرگز قابل حل نخواهد بود.

در همين حال برخي نمايندگان کُرد نيز اعلام کردند فردا هم هياتي ديگر از کردستان عراق به بغداد سفر مي کند تا پرونده هاي مورد اختلاف ميان بغداد و اربيل را مورد مناقشه قرار دهند.

پيش از سفر هيات کُرد به بغداد ، طالباني با نوري مالکي نخست وزير عراق ديدار و راههاي حل بحران از طريق گفتگوي مستقيم ميان فهرست کُردها و دولت عراق را بررسي کرد.

روابط دولت عراق با کُردها در ماه هاي گذشته به نحوي تيره شده بود که بنا به مداخله طالباني قرار است اين اختلافات به زودي حل شود.

از مهمترين اختلافات بغداد با اربيل، فعال نشدن ماده 140 قانون اساسي درخصوص مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک، تشکيل ستاد علميات دجله براي تحت کنترل درآوردن کرکوک زيرنظر دولت به دور از نيروهاي پيشمرگ و نبود توافق ميان بغداد و اربيل بر سر توافق نامه اربيل است.

همچنين موضع گيري مسعود بارزاني در حمايت از طارق هاشمي نيز جزوي از مشکلات بغداد با اربيل بشمار مي رود.

برچسب ها: بغداد ، بحران ، سیاسی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار