فرماندار کوثر گفت: 130 هکتار از اراضی پایاب سد چغناب این شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سعدالله رئیس‌ساداتی امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان کوثر افزود: با این روش آبیاری علاوه بر افزایش راندمان تولید، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان را نیز شاهد خواهیم بود که می‌تواند در بالا بردن بهره‌وری بسیار مناسب باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای را برای افزایش میزان اراضی زراعی و باغی با روش آبیاری تحت فشار داریم، گفت: با هدف تبدیل 2 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار شهرستان کوثر به اراضی باغی این سیاست‌ها را اجرایی می‌کنیمو امیدواریم دولت نیز در این راستا یاریگر ما باشد.

فرماندار کوثر افزود: پنج درصد تولیدات بخش کشاورزی استان در شهرستان کوثر تولید می‌شود و افزایش این ظرفیت با بهره‌گیری کامل با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی به لحاظ نیروی انسانی و منابع ضرورت دارد.

رئیس‌‌ساداتی با تاکید بر اینکه از سهم اعتباری بخش کشاورزی همه شهرستان‌ها باید متنعم شوند، گفت: با توجه به اینکه این اعتبار به صورت شناور بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود مسئولان شهرستان کوثر باید از این فرصت براساس استعدادها و ظرفیت‌های موجود برای جذب اعتبارات استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به وجود سیستم‌های سنتی کاشت، داشت و برداشت محصول در کوثر 30 درصد از تولیدات کشاورزی اینشهرستان از بین می‌رود./س

برچسب ها: اردبیل ، آبیاری ، تحت ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.