مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور گفت: هدف اصلی این بنیاد، تولید ثروت، حرفه آموزی و اشتغال زایی زندانیان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مطهرنژاد پس از دیدار از مجموعه زندان مرکزی سنندج در نشستی با دست اندرکاران بنیاد تعاون استان کردستان گفت: انتقال تجربه و بهره گیری از توانمندی یکدیگر راه را برای پیشرفت و توسعه برنامه های این بنیاد فراهم می کند.
وی گفت: بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع دستی زندانیان کشور با 65 سال سابقه یکی از قدیمی ترین بنیادهاست اما هنوز نتوانسته به اهداف و افق تعریف شده دست یابد.
مطهر نژاد با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه اقتصادی است،افزود: همه مسوولان باید خود را در برابر جامعه بویژه زندانیان، برای ایجاد اشتغال مسوول بدانند تا شاهد کاهش چشمگیرجمعیت زندانیان باشیم
.
وی گفت:مسوولان قضایی بویژه قضات با استفاده از جایگزین حبس ، و تلاش برای کاهش عنوان های مجرمانه می توانند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کنند.
مطهرنژاد در پایان گفت:از موانع مهم در مسیر اشتغال زندانیان، نوع نگرش جامعه به زندانیان است که باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها این نگاه ها تغییر یابد
./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.