فرماندار تربت حیدریه گفت: بیش از 6 سال از آغاز عملیات پروژه فولاد تربت حیدریه که مربوط به دور اول سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی است، می گذرد اما مهم ترین مصوبه دور اول همچنان در کش و قوس های اداری و جذب سرمایه معطل مانده است.

حسن فتحی نیا درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد  با اعلام این مطلب افزود: احداث یک واحد فولاد 750هزار تنی در تربت حیدریه با توجه به استعدادها و معادن غنی سنگ آهن و فولاد در خراسان رضوی به ویژه کارکنان تولید کنستانتره سنگاه خواف می تواند کار را سریع تر از آن چه هست به پیش ببرد.

وی گفت: برخی کارها از جمله تاسیسات برق و گاز انجام شده و قرار است برای تامین آب از پساب فاضلاب شهری استفاده کنیم و در فاز اول 200 مگاوات برق واگذار شود و در فاز دوم جمعا به 500 مگاوات افزایش یابد و در حال حاضر کل اراضی تسطیح و آماده سازی شده است.

فتحی نیا افزود: نشست های مختلفی با مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شد و توافق شد سرمایه گذاران هرچه زودتر عملیات ساخت این کارخانه را شروع کنند و کارخانه فولاد تربت حیدریه توسسط بانک ملی و بنیاد مستضعفین با ظرفیت سالانه یک میلیون تن شمش فولاد احداث می شود.

وی ادامه داد: ساخت فولاد تربت حیدریه تاکنون تنها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احداث دو کارخانه فولاد سازی تربت حیدریه کمک بزرگی به توسعه و رونق صنعت در این شهرستان خواد کرد و بخش زیادی از مشکلات این منطقه در زمینه اشتغال زایی رفع می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۱
درصد سازی!!!
این 30 درصد یعنی حدود یک سوم کار کجای تربت اجرا شده ؟ بگین بریم ببینیم 30 درصد رو !!!