رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها به دنبال استمرار بحران در سوریه هستند، گفت: ترکیه پیشنهاد جمهوری اسلامی و ارتباط با آتش‌بس عید قربان را پذیرفته و سازمان ملل هم از آن استقبال کرده است اما رژيم صهيونيستي علاقه‌مند نیست این اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علا‌ءالدین بروجردی با حضور در جمع خبرنگاران درباره بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در کمیسیون امنیت گفت: این جزئی از امنیت کشور است پس ارتباطش با کمیسیون امنیت هم مشخص است، ما ضمن حمایت از راهیان نور و اعتقاد به تقویت این حرکت ارزشمند، معتقدیم که باید حداکثر استفاده از ظرفیت ریلی صورت گیرد و تمهیدات لازم در این زمینه انجام شود تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

وي افزود: این موضوع به دلیل ارتباط با بحث امنیت، به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد و ما روز چهارشنبه جلسه‌ای در این ارتباط داریم و کمیسیون در ارتباط با سوانح هوایی و تصادفات جاده‌ای نیز جلساتی برگزار کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه مشترک صبح امروز این کمیسیون با کمیسیون فرهنگی، خاطرنشان کرد: قرار شد ادامه این جلسه روز سه‌شنبه برگزار شود، بعدازظهر سه‌شنبه نیز قرار است آقای ضرغامی به کمیسیون امنیت ملی بیاید.

وي تصريح كرد: ما روز سه‌شنبه بعد از جلسه مربوط به قطع شبکه‌های برون‌مرزی ایران، 8:30 صبح جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط امنیتی و اطلاعاتی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه تروریستی چابهار داریم.

بروجردی با اشاره به هدایت و سازماندهی عوامل برون‌مرزی در بروز حادثه تروریستی چابهار تصریح کرد: علیرغم اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با موفقیت، بسیاری از حوادث مشابه را کشف و خنثی می‌کنند ولی گاهی اتفاقات اینگونه واقع می‌شود، قصد آنها این بود که در مسجد امام حسین(ع) این فعالیت تروریستی را انجام دهند اما با هوشیاری ماموران این انفجار در حال فرار انجام شد و متاسفانه دو تن از عزیزانمان به شهادت رسیدند.

وی در ادامه گفت:  قرار است هیاتی از این کمیسیون متشکل از محسنی، رییس کمیته امینت و شوشتری، رییس کمیسیون حقوق بشر برای شرکت در مراسم تشییع شهیدان انفجار به چابهار بروند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آنچه در اینگونه حوادث مهم است پیشگیری از وقوع است، اگرچه از بروز بسیاری حوادث مشابه پیشگیری می‌شود اما ما معتقدیم برای کشور ما که یک کشور امن است یک حادثه هم نباید اتفاق بیفتد.

بروجردی با اشاره به انفجار بیروت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه ضربه‌ای که صهیونیست‌ها اخیرا از حرکت مقتدرانه حزب‌الله لبنان و نفوذ پهپاد به عمق فضای خود خورده‌اند، این کار صهیونیست‌هاست، همچنین با توجه به اینکه در ماجرای سوریه به دلیل عدم تاثیرگذار بودن حرکت‌های نظامی بعد از بیست ماه، ماجرای سوریه به طرف راه‌حل سیاسی می‌رود، تحرک در این زمینه گسترده است.

رئيس كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: ترکیه پیشنهاد جمهوری اسلامی و ارتباط با آتش‌بس عید قربان را پذیرفته و سازمان ملل هم از آن استقبال کرده است اما آنها علاقه‌مند نیستند این اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها به دنبال استمرار بحران در سوریه هستند، خاطرنشان کرد: این طراحی برای به هم ریختن وضعیت آرام لبنان بوده که هوشمندی همه گروه‌ها و جبهه‌های سیاسی لبنان را می‌طلبد تا جایگاه آرام و تفاهم خوبی که میان همه‌ی گروه‌ها وجود دارد تبدیل به بحران داخلی در لبنان نشود.

وی درباره دور جدید مذاکرات 1+5 اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه یک پای نشست در مذاکرات بوده و چون مواضع ایران، منطقی قوی و خنثی‌کننده طراحی‌ها و دورغ‌ پردازی‌های آمریکایی‌هاست، خبرهای نادرستی به آژانس منتقل می‌کنند و به دنبال این هستند که از پس این خبرهای نادرست، تصمیم‌گیری نادرستی را هم رقم بزنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در آخرین اجلاس کارشناسی در استانبول هیچ کدام از شش کشور حرفی نداشتند آنقدر که استدلال جمهوری اسلامی قوی بود بنابراین ما همیشه از مذاکرات استقبال کرده‌ایم و انتظاری که افکار عمومی از مذاکرات 1+5 دارند این است که خروجی آن یک کار عملیاتی برای کاهش تحریم‌ها در ارتباط با این مذاکرات باشد.

بروجردي در پايان گفت: قرار است جلسه کارشناسی ظرف دو روز آینده جهت برنامه‌ریزی برای مذاکرات برگزار شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار