برای اشخاص عصبی و کسانی که به بی خوابی مبتلا هستند مصرف کاهو مفید است.

 

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه کاهو دارای آهن فراوان است گفت : مادران شیرده می توانند کاهوی پخته را برای افزایش شیر در رژیم غذایی خود قرار دهند .

امینی افزود : کاهو از سبزی های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی ، مصرف غذایی نیز دارد و امروز 16 نوع کاهو در دنیا کشت می شود که کاهوی گرد و کاهوی ایرانی از انواع مهم آن برای مصرف سالاد است .

وی تصریح کرد کاهوی گرد ارزش غذایی چندانی ندارد چرا که دارای مقدار زیادی الیاف است که گاز و نفخ معده ایجاد می کند . این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه دانشمندان علم تغذیه و گیاه شناسی برای کاهو خواص متعددی عنوان کردند گفت : آنها کاهو را بعنوان یک داروی تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی تجویز می کنند .

امینی افزود : بدلیل آب فراوانی که در این ماده غذایی وجود دارد برای طراوت پوست و کاهش یبوست و خشکی مزاج مفید است و همچنین خون را صاف و تمیز می کند.

وی تصریح کرد : برخلاف تصور مردم که معمولا برگ های کم رنگ تر کاهو را ترجیح می دهند برگ های سبز کاهو بیشتر از برگ های سفید دارای ویتامین c است و علاوه بر آن مقدار نسبتا زیادی ویتامین a و ویتامین E دارد ./س

برچسب ها: کاهو ، مفید ، اشخاص عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.