عضو كميسيون عمران مجلس با اشاره به طرح احداث مترو تهران- شمال گفت: احداث مترو تهران- شمال يك ايده قابل بررسي است اما مشكلات و موانع اين پروژه صرفا در بحث منابع مالي نبوده و بخشي از آن متوجه مسائل اجرايي است.

حسين محمدزاده نماينده مردم درگز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزير راه و شهرسازي مبني بر موافقت اين وزارتخانه با احداث مترو تهران- شمال گفت: اين موضوع در حد يك ايده قابليت بررسي دارد اما آنچه كه حائز اهميت است اينكه مطالعات و تحقيقات كارشناسي درباره چنين عملياتي بايد پيش از طرح در رسانه‌ها صورت گيرد.

وي در ادامه افزود: اعطاي تسهيلات به بخش خصوصي در جهت جذب مشاركت مالي در پروژه‌هاي عظيم، امر قابل قبولي بوده اما ضروري است بررسي‌هاي لازم براي تامين منابع اين تسهيلات انجام شود و مسئولين تمهيدات لازم براي جذب بخش خصوصي را با ابزارهاي مورد نياز بينديشند.

محمدزاده تصريح كرد: تاكنون هيچ نكته‌اي در كميسيون عمران مجلس در رابطه با احداث مترو تهران- شمال مطرح نشده است.

نماينده مردم درگز در پايان با اشاره به طرح در حال اجراي آزادراه تهران- شمال خاطر نشان كرد: اهميت انجام و اتمام اين پروژه قابل تاييد است اما مشكلات و موانع ادامه و اتمام آن را صرفا نبايد در بحث منابع مالي بدانيم چرا كه بخشي از اين مشكلات متوجه وجه اجرايي آن است.

گفتني است صبح امروز(يكشنبه) علی نیکزاد وزير راه و شهرسازي درباره احداث متروی تهران _شمال، گفته بود: با کلیات احداث متروی تهران شمال موافقیم چرا که این کار سود بسیار زیادی دارد.

وي همچنين تصريح كرده بود: اگرکسانی باشند و تحلیل و توجیه اقتصادی برای راه اندازی مترو داشته باشند به آنها سهام و زمین می دهیم تا کار را شروع کنند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: مترو ، تهران ، شمال ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار