معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از راه‌های ساختن کشور و یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات غیرنفتی است، بر لزوم رفع موانع و مشکلات صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم حجم صادرات غیر نفتی را تا حد ممکن افزایش دهیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی  در مراسم روز ملی صادرات که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر میزان واردات کشور 61 میلیارد دلار است و هدف‌گذاری ما برای حجم صادرات غیرنفتی رسیدن به مرز 70 میلیارد دلار است تا بدین طریق حجم صادرات غیرنفتی از میزان واردات پیشی بگیرد.
 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر خواست دولت از صادرکنندگان برگرداندن ارز حاصل از صادرات به داخل کشور است ، خطاب به صادر کنندگان گفت: برای اعتلای کشور و پیروزی ملت ایران ارز حاصل از صادرات را در جهت منافع ملت به جریان بیندازید.
 
رحیمی اظهار داشت: بزودی جلسه‌ای ترتیب خواهیم داد تا نمایندگان صادرکنندگان با نمایندگان دولت هماهنگی و توافقات لازم را به عمل آورده و با در نظر گرفتن خواسته های دو طرف و رعایت سود صادرکنندگان، گامی مشترک در جهت منافع ملت و شکستن تحریم دشمنان برداشته و سیلی دیگری به صورت دشمنان بزنیم.
 
وی با تأکید بر اینکه دولت نمی‌خواهد که کسی حتی یک ریال هم ضرر کند، گفت: دولت از صادرکنندگان انتظار دارد که ارز حاصل از صادرات را برای واردات اجناس و کالاهای مورد نیاز کشور اختصاص دهند و در این راستا به صادرکنندگان تضمین داده می شود که متحمل هیچ ضرر و زیانی نخواهند شد.
 
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: باید اقتصاد کشور را ارتقاء داده و پایه‌های آن را محکم کرده و سپس برنامه‌ریزی و طراحی جدیدی در جهت رسیدن به اهداف متعالی انجام دهیم.
 
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شیوه تعیین قیمت نرخ دلار در بازار خاطر نشان کرد: روش فعلی تعیین نرخ دلار که افرادی در حاشیه خیابانها قیمت دلار آزاد در بازار را معین می‌کنند، روشی غیراصولی است و این برای کشوری که هفدهمین اقتصاد جهان را داشته و به تنهایی در مقابل زورگویی‌های دشمنان ایستاده، مطلوب نیست.
 
معاون اول رئیس جمهور افزود: دشمنان ملت ایران با هدایت صهیونیست‌ها تصمیم گرفته‌اند ملت ما را در مقابل زیاده‌خواهی‌هایشان به زانو درآورند، اما باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم آنها به خواسته‌های پلیدشان برسند.
 
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از صادرکنندگان برتر کشور با اهداء تندیس و لوح سپاس قدردانی شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار