نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: اصلی‌ترین مشکل در بخش آب خوزستان نبود مدیریت صحیح در منابع آب است و این مشکل به صورت اصولی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان حجت‌الله درویش‌پور امروز  اظهار داشت: عدم مدیریت صحیح در منابع آب خوزستان باعث شده است تا شرایط برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در دستور کار قرار گیرد و به این دلیل باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

وی تاکید کرد: مشکلات در بخش آب خوزستان کم نیست ولی با توجه به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رودهای کارون، دز و کرخه به سایر شهرها و استان‌ها نمایندگان اعتراضات خود را در این زمینه مطرح با وزیر نیرو  کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی که این انتقال آب برای خوزستان به وجود می‌آورد، تاکید کرد: این مسئله کشاورزی خوزستان را نشانه گرفته است و باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

درویش‌پور خاطر نشان کرد: خوزستان قطب کشاورزی است و این انتقال آب باعث می‌شود تا این قطب کشاورزی در تامین آب شرب خود نیز دچار مشکل شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در منطقه ایجاد شده است، تعلل در شروع پروژه آبرسانی از کارون به دشت ایذه و رامهرمز و باغملک است به همین دلیل این مسئله را نیز با وزیر نیرو در میان گذاشتیم و متقابلاً قول رسیدگی به این طرح را دادند.

وی خاطر نشان کرد: برای این مهم مصوبات مکرری از هیئت دولت و استانداری خوزستان در اختیار است، ولی هنوز این مهم اجرایی نشده است که جای سئوال دارد.

درویش‌پور تاکید کرد: رفع مشکلات آبی خوزستان باید در اولویت باشد و سپس برای رفع مشکلات در سایر استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: در حالی که استان خوزستان با مشکل آب شرب مواجه است تعریف طرح‌های جدید برای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های کارون یا دز به شهرها و استان‌ها به نظر درست نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: کشاورزان خوزستان و مردم این استان باید از نعمت کارون و رودخانه‌های خود بهره‌مند شوند و به این دلیل باید در این عرصه برنامه‌ریزی زیربنایی و کارشناسانه‌ای انجام شود./س

برچسب ها: نبود ، مدیریت ، اب ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.