رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جویبار گفت: در هفت ماه نخست سال جاری بیش از 27 تن کالا از شهرستان جویبار به خارج از کشور صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، محمود فیروزجایی افزود : در شهرستان جویبار 90 واحد صنعتی و کارگاه وجود دارد که 42 واحد کارگاه تولید ادوات کشاورزی، 33 واحد در شهرک صنعتی و 15 واحد صنعتی در محدوده شهر دایر است.

فیروزجایی با اشاره به اینکه شهرستان جویبار در تولید ادوات کشاورزی در سطح استان سرآمد است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان 42 واحد کارگاه تولید انواع ادوات کشاورزی وجود دارد که برخی از این محصولات که شامل انواع دنباله بندهاست به کشورهای آفریقایی صادر می‌شود و شهرستان جویبار به عنوان خوشه صنعتی در امر تولید ادوات کشاورزی در سطح استان در مدت دو سال گذشته معرفی شده است.

وی گفت: در هفت ماه نخست سال جاری 1905 تن روغن نباتی به ارزش 35 میلیارد ریال به صورت غیر مستقیم و بیش از 25 هزار تن آهن و لوله پروفیل به ارزش 24 میلیون دلار به صورت مستقیم به کشورهای آسیای میانه شامل ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، ارمنستان و ادوات کشاورزی به کشورهای آفریقایی صادر شده است.

فیروزجایی میزان ارزآوری کالاهای صادر شده در سال گذشته از شهرستان جویبار را 42 میلیون دلار عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جویبار گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته میزان صادرات کالا از صنایع شهرستان جویبار به نسبت سال گذشته افزایش می‌یابد./س

برچسب ها: صادرات ، کالا ، جویبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.