تقاضاي سازندگان مسکن براي دريافت مجوز ساخت در پي نگراني از افزايش قيمت هاي مصوب عوارض ساخت و ساز و هزينه هاي صدور پروانه ساخت افزايش يافته است.

احمدرضا سرحدي کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: رکود تورمي در بازار مسکن همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن هنوز خريداران و فروشندگان تمايلي براي انجام معامله ندارند.

وي ادامه داد: در شرايط فعلي سازندگان مسکن نيز به دليل نوسانات و افزايش قيمت مصالح ساختماني سرعت ساخت را پائين آورده و در انتظار ايجاد ثبات و شفافيت در بازار هستند و از طرفي افزايش قيمت تمام شده در ساختمان هاي ساخته شده موجب نگراني سازندگان از عدم برگشت سرمايه شده است.

اين کارشناس سرمايه تصريح کرد:‌ تقاضا براي ساخت مسکن در زمان رکود معمولا افزايشي ندارد اما از آنجايي که ممکن است قيمت هاي مصوب شده براي صدور پروانه ساخت افزايش يابد عاملي است که موجب شده تقاضا براي دريافت پروانه ساخت افزايش يابد اما متأسفانه در همين مرحله مسکوت مي ماند تا زماني که بازار ثبات يافته و شفاف شود.

سرحدي در پايان گفت: در کلان شهرها با توجه به محدوديت زمين، دليل منطقي براي کاهش قيمت وجود ندارد اما اعمال تغيير و تعديل در قيمت ساختمان هاي نوساز ممکن و بسيار آسان تر است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار