مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: در راستای اجرای طرحهای توسعه کشاورزی در خوزستان، طرحهای مصوب شده در بخش شیلات با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،رحیم مغینمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای طرحهای پرورش ماهی و شیلات در شهرستانهای خرمشهر، اهواز، شادگان و هندیجان در راستای طرحهای توسعه کشاورزی در  حال انجام است.

وی در خصوص طرح پرورش ماهی خرمشهر گفت: در این راستا 88 گروه ثبت شده اند که از این تعداد 22 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

مغینمی همچنین در خصوص طرحهای شیلات در اهواز افزود: در این شهرستان دو هزار و 257 نفر متقاضی اجرای طرحهای شیلاتی هستند که برای اجرا 91 گروه تا کنون به ما معرفی شده اند که از این تعداد 75 گروه تایید شده اند.

وی ادامه داد: از متقاضیان تایید شده، در حدود 19گروه ثبت شده و پرونده آنها آماده واگذاری به امور اراضی است.

مدیرکل شیلات استان خوزستان به طرح شیلاتی دارخوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه زمین در نظر گرفته شده برای این طرح در محدوده تالاب بود، استفاده از این زمین منتفی شد و در حال حاضر زمین دیگری برای اجرای این طرح معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح نقشه و رفع مشکلات زمین در اولویت قرار داده شده و به محض رفع مشکلات زمین برای اجرای طرح شیلاتی مهیا می شود.

مغینمی در خصوص طرح شیلاتی هندیجان اظهار کرد: برای مجتمع یکهزار هکتاری میگو در حدود 10 پرونده ثبت شده و در حال حاضر زمینها در حال واگذاری است./س


برچسب ها: اجرا ، طرح ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.