با توجه به اینکه امروز در حوزه جنگ نرم و میدان تهاجم فرهنگی قرار داریم ، بهترین سنگر برای مقابله دانش‌آموزان با این تهاجمات، مشاوره در مدارس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس مرکز آموزش از راه دور کشور با تأکید بر این که رسیدن به قلههای دانایی و توانایی توسط انسان، نیازمند شناخت مسیر و موانع آن است، گفت: مسیر تربیتی انسانی دانا و توانا، از سه فضای اصلی عبور می‌کند که آن سه فضا اجزاء مثلث تربیت خواهند بود و شامل خانواده مدرسه و جامعه هستند.

شاهمرادی با اشاره به این که برقراری تماس و ارتباط بین دو نهاد خانواده و مدرسه، موج جدیدی در تعلیم و تربیت به وجود می‌آورد، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری، خانواده را محل آسایش انسان عنوان کردهاند؛ تأثیر روانی اولیاء فرزندان در خانواده بر سلامت و بهداشت روان دانش‌آموزان بسیار قابل تأمل بوده و دانش‌آموز دارای اختلال روانی، به طور قطع در خانوادهای با مشکلات روانی پرورش می‌یابد.

مدرس آموزش خانواده دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز، بهداشت روانی را در تعامل با بهداشت جسمی دانست و خاطرنشان کرد: فردی که از جسم سالم برخوردار باشد، احساس تعادل کرده و کمتر دچار اختلال روحی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز، با اشاره به این جایگاه خانواده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بسیار پراهمیت است، افزود: بیش از 30 بار کلمه «خانواده» در سند تحول بنیادین آمزوش و پرورش تکرار شده و بخش ویژه‌ای به نام خانواده در این سند در نظر گرفته شده است که هدف از آن تقویت بنیان خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به این که 93 درصد از مدارس استان زنجان در حال حاضر یک نوبته اداره می‌شوند، گفت: با توجه به این که با یک نوبته شدن مدارس، زمان حضور والدین در خانواده با زمان حضور فرزندان هماهنگ شده و اثربخشی تربیتی بیشتر خواهد شد، یک نوبته شدن مدارس به طور جدی‌تر دنبال خواهد شد./س

برچسب ها: مشاوره ، مدارس ، جنگ ، نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.