برگزاری دوره‌های انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي، نمايش نامه نويسان را تشويق به خلق آثار فاخر و قابل توجه خواهد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس شادروان نمايش نامه نويس ضمن اعلام این مطلب به ستاد خبري ششمين دوره انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي ايران، گفت: اولين دوره برگزاري انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي خانه تئاتر در جهت تاثير گزاري و بالا بردن سطح نمايش نامه نويسي ايراني بود. به طور كلي برگزاري اين دوره ها تاثير چنداني بر اعتلاي ادبيات نمايشي نمي گذارد اما نمايش نامه نويسان را تشويق به خلق آثار فاخر و متفاوت خواهد كرد.

وي در ادامه افزود: همچنين كانون نمايش نامه نويسان خانه تئاتر در برگزاری دوره‌های اول، در جهت شناخت و رشد استعداد هاي بالقوه تلاش مي‌كرد و نمايش نامه هاي چاپ نشده را در بخشي مجزا مورد بررسي و داوري قرار مي‌داد. اين دوره ها به سمت و سويي رفت كه تمركز خود را روي برترين آثار منتشر شده گذاشت. نمي توان در اين دوره ها آثار چاپ نشده را مورد توجه قرار داد زيرا از فيلتري عبور نكرده است و ناشران هر اثري را به چاپ نمي رسانند و روي آن سرمايه گذاري نخواهند كرد. همچنين تاييد صاحب نظران خانه تئاتر نمي تواند مجوزي براي چاپ آثار باشد.

شادروان اضافه كرد: هر دوره از برگزاري اين دوره ها نقص ها و معايبي دارد و نمي توان گفت بدون عيب است ولي در هر دوره سعي مي شود نسبت به دوره قبل بي نقص تر و بهتر برگزار شود زيرا در هر دوره شوراي سياست گذاري دوره ها قبل را مورد ارزيابي قرار مي دهند و تلاش مي كنند كه برنامه ريزي بهتري در مقايسه با دوره قبل داشته باشند. براي هر چه بهتر برگزار شدن دوره هاي ادبيات نمايشي بهتر است بعد از اتمام هر دوره نشست هايي برگزار شود تا صاحب نظران معايب را مورد بررسي قرار دهند و آن را برطرف كنند.

ششمين دوره آثار برتر ادبيات نمايشي به دبيري دكتر عطاالله كوپال و همت انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر برگزار مي شود./ي2
برچسب ها: شادروان ، ادبیات ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار