رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور گفت: امسال با شناسايي 860 نقطه پرحادثه در سطح راههاي مواصلاتي کشور براي بهسازي آن برنامه ريزي شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،شهريار افندي زاده  افزود: استفاده از محورهاي مواصلاتي کشور روز به روز در حال افزايش است و در صورتي که استانداردهاي ضروري در احداث آنها رعايت نشود، منجر به حادثه مي شود. 
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: طي سال هاي اخير اقدامات بسيار موثري براي شناسايي و اصلاح نقاط پرحادثه در سطح کشور صورت گرفته است. 
افندي زاده اظهار کرد: در زمان حاضر بيش از 640 راهدارخانه در سطح کشور وجود دارد که با استفاده از آنها مي توان در کمترين زمان ممکن در مواقع اضطراري براي کمک به مردم اقدام کرد. 
رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور، گفت: تاحد امکان تلاش شده است که فاصله بين راهدارخانه ها به 200 کيلومتر کاهش يابد. 
وي ادامه داد: سال گذشته طي بخشنامه اي از سوي وزير راه و شهرسازي،‌ مقرر شد، تمامي کارگاه هاي راهسازي پس از بهره برداري از محورهاي مواصلاتي، به راهدارخانه و پاسگاه تبديل شود.
افندي زاده خاطر نشان کرد: سالانه 400 الي 600 دستگاه به ماشين آلات راهداري کشور اضافه مي شود و طي سه سال و شش ماه گذشته بيش از دو هزار و 300 دستگاه به اين ماشين آلات افزوده شده است. 
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: در زمان حاضر بيش از هشت هزار دستگاه ماشين آلات راهسازي و راهداري در راهدارخانه ها مستقر هستند.
وي راه اندازي مراکز مديريت راه هاي در سطح استان هاي کشور را از برنامه هاي الويت دار اين سازمان دانست و تعداد استان هاي برخوردار از اين سامانه را 18 منطقه عنوان کرد و به ايرنا گفت: هم اکنون نزديک به 280 دستگاه دوربين مدار بسته در سطح جاده هاي کشور، ترافيک و امنيت آنها را کنترل مي کنند. 
رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور، يادآورشد: مردم شهر تهران مي توانند با تماس با شماره تلفن 141 و در سطح کشور شماره 1141 از وضعيت جاده هاي کشور مطلع شوند. 
وي اظهار کرد: همچنين هموطنان مي توانند با مراجعه به سايتwww.iran141.ir از آخرين وضعيت جاده هاي کشور آگاه شوند./ف
برچسب ها: حادثه ، راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار