آخرين مناظره اوباما و رامني در فلوريدا درباره سياست خارجي خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، سومين و آخرين مناظره انتخاباتي آمريکا بين باراک اوباما رئيس جمهور و ميت رامني رقيب جمهوري خواهش دوشنبه آينده در فلوريدا برگزار مي شود و موضوعش سياست خارجي است.
سوزان گلاسر دبير ارشد نشريه سياست خارجي ، گفت: مي توان روسيه را يکي از بزرگترين اختلافات دو رقيب برشمرد.   
ميت رامني گفته است که روسيه دشمن درجه يک ژئوپليتيک آمريکا است.   
 
وي افزود: موضوع ديگر بودجه پنتاگون است، رامني خواستار بودجه بيشتر براي  وزارت دفاع است، اگرچه در حال حاضر آمريکا به اندازه 40 درصد دنيا بودجه نظامي دارد. اما اوباما از کاهش بودجه نظامي دفاع مي کند.
گلاسر موضوع  ديگر را چين عنوان کرد و گفت: موضوع چين و اتهامات رامني به چيني ها مبني بر اينکه چيني ها در نظام پولي خود دستکاري مي کنند موضوع بسيار حساسي است زيرا با اقتصاد در ارتباط است و مورد توجه و نگراني مردم.   
اوباما از فشارهاي اقتصادي خود بر چين گفته و رامني وي را مورد انتقاد قرار داده و گفته در روز اول رياست جمهوري خود چين را متهم به دستکاري در نظام چرخش پولي خواهم کرد.                                                                                                                                                                                                                                              دبير ارشد نشريه سياست خارجي موضوع ديگر را روابط با اسرائيل و موضع گيري ها عليه ايران دانست و گفت: سياست هاي دو نامزد کاملا شبيه به هم است اما لفاظي هاي آنها متفاوت است. در صورت به پيروزي رسيدن رامني سياست راهبردي آمريکا در قبال ايران و اسرائيل تغيير نخواهد کرد اما الفاظ تغيير خواهد کرد.
وي با اشاره به اينکه در نظر سنجي ها اوباما از نظر سياست خارجي و امنيت ملي در رتبه هاي بهتري است، پيش بيني کرد که مناظره روز دوشنبه به نفع اوباما باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار