آه جبهه كو برادرهای من، عنوان تابلوی است كه در مسیر خرمشهر- شلمچه نگاه هر عاشق راهی دیار پرستوهای خونین بال میعادگاه رزم را خیره می كند، آنهایی كه روزی عشق به شهادت تا اقلیم كبریایی رهنمونشان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، اینجا مسیر جاده پراز دلتنگی و دلدادگی ، پر از حزن و انده و لبریز از بی قراری است، بی قراری بریادمان و سوگ مردان مردی كه نامرد می كشتند و مردی آفریدند.
دراین مسیر شمار زیادی از كاروانهای راهیان نور در مسیر مشهدشهدا در حركتند تا خاطره سفر به كربلای جبهه ها فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان شهدا باشد.
اینجا میعادگاه وصل عاشقانی است كه اروند هنوز شرمگین از شور و عشق آفرینی رود سرخ فام ایثار آنهاست، آنها كه بر بال سفینه عشق خونین بال معراجی شدند.
اینجا شلمچه ،اروند، خرمشهر هنوز داغ شقایق ها ی واژگون را برسینه دغدار خود دارد.
اینجا خاك معطر از خون عاشقانی است كه باعشق به خمینی (ره) سراسیمه نینوایی شدند و عاشورایی درشط سرخ خون حسینی شدند.
اینجا یادمان سرها، پاها و دست های جدا شده رزمندگانی ایست كه با لبیك به ندای روح الله در حریم عشق الله میراث دارخوان ثارالله شدند.
اینجا خاك برغربت گل های واژگون نیلگون گشته است ، جایی كه گل های پرپرانقلاب در نبردی نابرابر ت اسرحد جان جانفشانی كردند و بكوی دوست پركشیدند.
اینجا خاك از خون آلاله ها تقدس یافته است و نیستان های خور و شط علی در مظلومیت شیران بیشه ی عشق هنوز جامه ی ماتم برتن دارد.
آه جبهه كو برادرهای من،آنها كه آمدند تا بشكنند حصر و خنجر اهرمن را، آنها كه با آغوش باز به استقبال گلوله رفتند و در شط خون و آتش جاودانه آتشفشان عشق به دلدار شدند.
اینك مشهدشهدا هنوز میعادگاه و پاكترین سرزمین برای عشق آفرینی است ،اینجا نماد زیباترین جلوه های عشق ایثارگران به وطن است، آنهایی كه برای حفظ وطن تا سرحد نثارجان با جوهر عشق ناب حماسه آفرینی كردند.
اینجا آرمانی ترین نقطه برای درس آموزی درمكتب شهداست و زیباترین نماد برای دفاع از دین،انقلاب و وطن است .
اینجا مناطق جنگی درانتظار من ، تو همه و همه است، زیرا جبهه ها تجلی گاه خوان ایثار و شهادت رزمندگان دلاور ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس است و حفظ این آرمان و سفر به این میعادگاه آرمانی مقدس است.
حال اعزام كاراون های راهیان نور فرصتی است برای دیدار از جبهه ها و تجدید بیعت با آرمانها شهداست و سپاه فتح كهگیلویه وبویراحمد در این راستا برنامه ای را نیز دارد.
فرمانده سیاه فتح كهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت اعزام كاروانهای راهیان نور و تجدید بیعت نسل جوان ونوجوان با آرمان شهدا دراین باره می گوید: امسال 25هزار و 335نفراز این استان به مناطق جنگی اعزام خواهد شد.
سردار 'یونس امیری ' افزود: امسال 12هزار دانش آموز، سه هزار ودانشجو و10 هزار نفر از آحاد مردم به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.
وی با بیان اینكه اعزام كاروان از 16 مهر ماه آغاز شده است تصریح كرد: یكهزار و700نفر تاكنون به مناطق جنگی اعزام شده اند.
وی با بیان اینكه میزان اعزام كاروان های راهیان نور در این استان نسبت به سال 89 حدود پنج برابر افزایش یافته است ،تصریح كرد: سال گذشته این استان رتبه اول را كسب كرد در حالی كه درسال 89 رتبه این استان در بین دیگر استانها 28 بود./س

برچسب ها: کاروان ، راهیان ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.