سخنگوی وزارت خارجه با رد هرگونه اتهام انتسابی به نهادهای ایرانی، طرح ادعای اعتراف «ارباب سیر» پس از تکذیب اولیه و گذشت یک سال از آن را نشانگر وجود شرایط غیرعادی و فشارهای روحی و روانی در زندان‌های آمریکا دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمانپرست در واكنش به خبر منتشره مبني بر اعتراف منصور ارباب سير به "اتهام انتسابي از سوي دادستاني امريكا" اظهار داشت: اين سناريوي مضحك در حالي توسط مقامات آمريكايي از يك‌سال پيش طراحي شده كه علاوه بر تكذيب تمامي اتهامات توسط فرد بازداشت شده، برخي مسئولين و تحليل گران سياسي آمريكا نيز آن را غير واقعي و به سناريويي هاليوودي تشبيه کردند.

مهمانپرست ضمن مردود دانستن هرگونه اتهام انتسابي به نهادهاي ايراني، طرح ادعاي اعتراف فرد بازداشتي پس از تكذيب اوليه و گذشت يك سال از آن زمان را نشان دهنده وجود شرايط غيرعادي و فشارهاي روحي و رواني و وضعيت سلول‌هاي انفرادي در زندانهاي آمريكا ذكر كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همچنين با محكوم کردن نقض مكرر كنوانسيون‌ها  و مقررات بين المللي ذيربط توسط دولت  آمريكا، تلاش براي استفاده  ابزاري از سيستم قضايي و طراحي سناريوهاي سخيف و بي پايه و اساس در شرايط سياسي جاري در آمريكا را اقدامي قابل تامل دانست.

انتهای پیام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار