به دنبال تلاش مسئولان ورزش نفت برای منحل شدن کشتی در این باشگاه، قهرمانان این رشته بیانه ای صادر کرده و آن را برای وزیر نفت ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، طی هفته گذشته مصوبه‌اي در شوراي ورزش نفت به تصویب رسید که براساس آن تيم پرسابقه نفت تهران كه در شش سال گذشته قهرمانی و نايب قهرمانی ليگ كشتي آزاد كشور را در ويترين افتخارات خود دارد در كمال تعجب و در غالب يك كار كارشناسي پر ايراد به گاز مازندران انتقال يافت.  در حالي كه مازندران با حضور چهار تيم قوي و صاحب نام (داماش بابل، صدراي زيرآب، سايپا تنكابن و پرسپوليس جويبار) عملا ظرفيتي براي تيم جديد ندارد آنهم در شرایطی كه تهران با همه قهرمانان جوان و صاحب نام ، حتی از داشتن یک تیم در لیگ کشتی هم محروم شده است.

تصمیمی که به نظر می رسد مغايرتی آشكار با سياست دولت درتوزيع عادلانه فرصت‌ها و امكانات دارد  و جدا از آن تناقضی آشكار با سياست‌هاي فدراسيون كشتي در جهت خروج از فضاي تك قطبي حاكم در كشتي كشور داشته که با يكه تازي مازندران اهتمام ويژه‌اي دارند.  
 
متأسفانه مديريت ورزش شركت ملي نفت تنها به اين تصميم نسنجيده و غير حرفه‌اي بسنده نکرده و جدا از نا تدبیری در خروج کشتی از تهران ، زمينه خروج سرمايه‌هاي كشتي كشور را كه در سال‌هاي گذشته با نكته سنجي و حسن نظر مجموعه دولت و مجلس به استخدام وزارت نفت درآمده بودند، فراهم ساختند. 

قهرماناني همچون حسن رنگرز(مشاور وزير، نايب رئيس فدراسيون كشتي و دكتري تربيت بدني گرايش مديريت و برنامه‌ريزي ورزش) حسين رنگرز( قهرمان اسبق جوانان جهان و دكتري تربيت بدني گرايش مديريت و برنامه‌ريزي ورزش) محمد طلايي (مربي تيم ملي کشتی ازاد) ، مجید خدایی ( قهرمان جهان و دكتري تربيت بدني گرايش مديريت و برنامه‌ريزي ورزش) و چندین کشتی گیر نامدار دیگر که هر یک طی سالیان اخیر زحمات بسیاری برای ایران کشیده اند و اکنون اینگونه مورد بی مهری قرار می گیرند. بر همین اساس این قهرمانان طی بیانیه ای خواستار ورود وزیر نفت به این ماجرا و لغو این مصوبه شده اند.
 
 بر این اساس متن بیانیه به شرح زیر می باشد:
 
« بی ترديد ورزش يك عنصرفرهنگي و ابزاري تأثير گذار درخدمت به تعالي اخلاقي است. در اين بین نقش ارزشمند و منحصر به فرد قهرمانان ملي را نمي‌توان ناديده گرفت. داستان زندگي قهرمانان ملي سرشار از تلاش و پشتكار در زندگي، استقامت در برابر شكست ها، خلاقيت و خطر كردن براي دستيابي به پيروزي‌هاي بزرگ است و از رهگذر زندگي آنها مي‌توان به ايده‌ها و الگوهاي ارزشمند براي زندگي دست يافت.  

اما با وجود تمامی این صحبتها ، گویا در ورزش نفت داستان به گونه ای دیگر است! همانگونه که بسیاری واقف اند؛ شوراي عالي ورزش نفت در حالي طي مصوبه‌اي حكم به انتقال قهرمانان كشتي شركت ملي نفت به شركت گاز مازندران را داده كه از سال 83 طی مصوبه ای از سوی هیات دولت و در راستاي پاسداشت از زحمات ارزشمند قهرمانان ملي و رفع دغدغه معيشتي و بهره مندي از ظرفيت‌هاي فكري، علمي و تخصصي منحصر به فرد‌ این نخبگان با اتخاذ راهبرد نهادينه كردن ، تخصصی كردن و شايسته سالاري در ورزش قهرماني منشأ اثراتی ماندگار شدند.

از بارزترين نمود این تصمیمات در شرکت نفت را می توان به قهرماني و نايب قهرماني تيم كشتي نفت در ليگ‌ برتر كشتي كشور در سال‌هاي اخير یاد کرد.

اما با گذشت زمان آنچه در عمل رخ داد فقدان مديريت توانمند و خلاق در حاكم نمودن سینرژی بین اماكن و تاسيسات ورزشی موجود، بودجه و اعتبار و نيروهاي انساني متخصص بود؛ درحالی که حوزه ورزش شرکت ملی نفت دارای ظرفیتی بی نظیر در سه فاکتور یاد شده است.  
 
این در شرایطی است که با گذشت زمان قهرمانان ملي درفضاي اجرايي و مديريتي خارج از حوزه استخدامي خود توانسته اند در مناصبی چون مشاور وزير، نايب رئيس فدراسيون، سرمربيگري و مربي‌گري تيم‌هاي ملي منشا اثر و خدمات قابل ستايش برای کشور باشند. اين قهرمانان ملي و كارآمد و متخصص را مي‌توان يكي از مؤثرترين عوامل ارتقاي نظام ورزش قهرماني در هر مجموعه دانست. حال آنكه رويكرد فعلي تشكيلات ورزش شركت ملي نفت اراده قوي در خصوص خروج اين ظرفيت است.

امروزه در عرصه ورزش بين‌الملل نقش نيروي انساني در رسیدن به اهداف ورزش قهرماني به حدي اهميت پيدا كرده است كه از نيروهاي انساني ورزش به عنوان سرمايه‌هاي ورزش ياد مي‌شود و به عبارتي بهترين مزيت رقابتي است كه مديريت ورزش نفت بايد با اقدامات مناسب و درست اين نيروي بالقوه را به نيروي بالفعل تبديل كند. 

 اما بی تدبیری های موجود در شرکت نفت و کارهای کارشناسی نشده در نهایت موجب آن شد تا طيفي  وسيع از قهرمانان رشته‌هاي مختلف به ساير شركت‌هاي اصلي تابعه نفت منتقل و بخشي از اين سرمايه انساني هم درکمال تاسف عزم مهاجرت به خارج از كشور را در سر بپرورانند.  

متاسفانه مديريت ورزش نفت توانايي استفاده از دانش، تفكرات و ديدگاه‌هاي هدفمند قهرمانان استخدامي خود را ندارد ، درحاليكه اين قهرمانان دانش مدار كه با اخذ مدارك دکترای تخصصي تربیت بدنی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی ورزشی و تخصص مناسب از جمله بهترين اركان نظام ورزش قهرماني نفت به شمار می روند كه با دانش و تخصص خود مي‌توانند به توسعه ورزش قهرماني كمك شاياني داشته باشند.

اميد است وزير محترم نفت كه توجه به شايسته سالاري وبكارگيري نيروهاي متعهد و لايق ورزش را در سال‌هاي تعالي خود پيوسته عينيت بخشيده در لغو اين مصوبه و به كارگيري ظرفيت قهرمانان ملي در جايگاه واقعي و متناسب با  مدارکشان استفاده کنند. این قهرمانان امید زیادی دارند که وزیر محترم نفت ورودی جدي به این ماجرا داشته باشند و قهرمانان ملي هم بر اساس آرمان‌هاي امام راحل (ره) و رهنمودهاي حكيمانه مقام معظم رهبري (مدظله العالی) و باورهاي دولت، اداي دين کنند. »/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار