هرچند دولت آرژانتين براي حل اين موضوع هيئتي متشكل از معاونان وزراي دفاع و امور خارجه را به غنا فرستاد اما نتیجه ای در بر نداشت .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اقدام غافلگیرانه دولت غنا در مصادره یک ناو آرژانتینی مسئولان این کشور را به شدت عصبانی کرده و در پي توقيف اين كشتي، رئيس اداره اطلاعات ارتش آرژانتين روز پنجشنبه از سمت خود استعفا كرد و پيش از وي در روز دوشنبه نيز فرمانده نيروي دريايي آرژانتين از سمتش كناره گيري كرده بود.

البته دولت آرژانتين هشدار داده اگر غنا مسئوليت توقيف اخير يك كشتي جنگي متعلق به آرژانتين را بر عهده نگيرد اين كشور در سازمان ملل عليه غنا شكايت خواهد كرد.

كشتي جنگي ليبرتاد متعلق به آرژانتين در دوم ماه جاري ميلادي براي ماموريتي آموزشي به غنا اعزام شده بود اما از سوي مقام هاي بندري كشور غنا به استناد حكم يك دادگاه كه كشور آرژانتين را به پرداخت 370 ميليون يورو بدهي به يك گروه سرمايه گذاري در جزاير سليمان محكوم كرده است، توقيف شد.



هرچند دولت آرژانتين براي حل اين موضوع هيئتي متشكل از معاونان وزراي دفاع و امور خارجه را به غنا فرستاد اما نتیجه ای در بر نداشت و در نهایت دولت آرژانتين دو مقام عالي رتبه نيروي دريايي را به دليل تصميم گيري در مورد اعزام كشتي جنگي ليبرتاد به همراه 200 خدمه به بندر تما در كشور غنا مجازات كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار