کاشت برنج در ژاپن به سبب آلودگی های هسته ای ناشی از حادثه تاسیسات هسته ای فوکوشیما که سال گذشته اتفاق افتاد با مشکل روبرو شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ، ژاپن ازجمله ده کشور بزرگ تولید کننده گندم در جهان به شمار می رود و به خودکفایی در تولید این محصول دست یافته است. برنج غذای اصلی مردم این کشور به شمار می رود.

 دولت ژاپن به سبب وجود آلودگی های هسته ای فقط اجازه کاشت برنج در هفتاد هزار هکتار از زمین های استان فوکوشیما را داده است. این امر باعث کاهش تولید این محصول به سیصد و هفتاد هزار تن شده است که معادل یک سوم میزان تولید برنج در این منطقه قبل از حادثه هسته ای پارسال در این کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است: آلودگی های هسته ای به نوزده استان دیگر ژاپن که نیمی از برنج این کشور را تولید می کنند رسیده است و دولت براساس برنامه ای میزان مواد رادیواکتیو موجود در محصولات کشاورزی این استان ها را بررسی می کند و در صورتی که میزان ماده سیزیوم موجود در این محصولات از مقدار مشخصی در هر کیلوگرم بیشتر باشد از فروش آنها جلوگیری می کند.

برخی از محصولات کشاورزی از نظر آلودگی به مواد رادیو اکتیو سالم است اما کشاورزان موفق به فروش آنها نشده اند زیرا مشتری ها بیم آن دارند که این محصولات آلودگی هسته ای داشته باشند. بر همین اساس کشاورزان استان هایی که از حادثه فوکوشیما تاثیر پذیرفته است برای اطمینان خاطر دادن به مشتری ها تلاش هایی را برای تبلیغ محصولات کشاورزی خود آغاز کرده اند و برخی از آنها نیز از دولت خواسته اند قانونی را که بر اساس آن مکان تولید محصول باید روی آن نوشته شود لغو کند. برخی نیز از دولت خواسته اند در صورت ناتوانی کشاورزان از فروش محصولات خود، محصولات را خریداری کند.

در پایان گزارش آمده است: برنج غذای اصلی ژاپنی هاست و به نظر می رسد نگرانی از آلودگی های هسته ای فوکوشیما همچنان و تا دهه های آینده کشاورزان این کشور را همراهی خواهد کرد.
برچسب ها: فوکوشیما ، ژاپن ، اتمی ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار