نوام چامسکی، زبان شناس و نظریه پرداز آمریکایی، امروز شنبه در یک کنفرانس بین المللی در نوارغزه تاکید کرد: انقلابهای کشورهای عربی یک شوک برای قدرتهای غربی و در رأس آنها آمریکا ایجاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، چامسکی در یک کنفرانس بین المللی درباره زبانها که دانشگاه اسلامی در غزه برگزار کرده بود، در سخنانی افزود : تغییرات ، جامعه و افکار عمومی آمریکا را فرا گرفته و همبستگی بین المللی با مسئله فلسطین در مقایسه با گذشته به سطح بالایی رسیده است.

وی افزود: درباره مسئله فلسطین بحث و تبادل نظر و ابراز همبستگی می شود و حمایتهای بین المللی نیز با قدرت رو به افزایش است.

وی گفت : حمله (‌ گسترده ) اسرائیل به نوار غزه در اواخر سال 2008میلادی موازنه ها را دگرگون کرد و به میزان زیادی در تغییر تصوری که در جهان از آنچه صورت می گیرد سهیم بود و باعث تقویت مفاهیم ابراز همبستگی و افزایش جنبش های حمایت از ملت فلسطین شد.
چامسکی همچنین از دو دستگی بین فلسطینیان انتقاد کرد . وی درباره انقلابها در شماری از کشورهای عربی گفت : این انقلابها برای قدرتهای غربی و در رأس آنها آمریکا یک شوک بود.

چامسکی با کشتی استل که حامل فعالان حامی فلسطینیان است و نیروی دریایی اسرائیل روز شنبه به آن حمله کرد ابراز همبستگی کرد و گفت این کشتی حامل این پیام است که حمایت جهانیان از مسئله فلسطین رو به افزایش است و حتی اگر اسرائیلی ها جلوی حرکت این کشتی ها را بگیرند باعث نمی شود که تلاشهای فزاینده جهانی متوقف شود.

چامسکی در فعالیت ابراز همبستگی که شبکه سازمانهای مردمی فلسطینی در بندر ماهیگیران در شهر غزه برگزار کرده بود شرکت کرد.

امجد شوا هماهنگ کننده این شبکه گفت مشارکت چامسکی در این فعالیت  برای ابراز همبستگی با کشتی همبستگی بین المللی و ملت فلسطین بسیار مهم است . فعالیتی که امروز برگزار شد برای محکومیت حملات اسرائیل به کشتی همبستگی بین المللی و درخواست برای اقدام بین المللی بود تا سلامت فعالان بین المللی تضمین شود.
برچسب ها: چامسکی ، غزه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار