مدير کل نيروهاي امنيت داخلي لبنان براي ترور وسام الحسن رئيس شعبه اطلاعات در نيروهاي امنيت داخلي اين کشور چهار فرضيه قائل شد و به طور غير مستقيم گفت رژيم صهيونيستي در اين ترور دست دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پايگاه خبري المنار ؛ پيش از اعلام خبر ترور سرتيپ وسام حسن رئيس شعبه اطلاعات در انفجاري که ديروز در منطقه اشرفيه در بيروت رخ داد هيچ يک از افسران اداره نيروهاي امنيت داخلي و حتي سرلشکر اشرف ريفي مدير کل نيروهاي امنيت داخلي نمي دانستند الحسن در لبنان است.

اداره کل نيروهاي امنيت داخلي لبنان سه روز پيش اعلام کرده بود ريفي و الحسن به آلمان رفته اند تا با يورکي سلکي رئيس فتر پليس فدرال آلمان در امور خارجي ديدار کنند و اين سفر نيز چند روزي طول خواهد کشيد اما ريفي بامداد ديروز بدون الحسن به لبنان رسيده بود و به گفته يک منبع امنيتي  الحسن بنابر ملاحظات امنيتي قرار بود يک هفته بعد بيايد .زماني که اين انفجار رخ داد ريفي فکر مي کرد الحسن در فرانسه است در صورتي که سرتيپ الحسن ساعت هفت بعد از ظهر پنجشنبه گذشته وارد لبنان شده بود.

الحسن از آلمان به فرانسه و از منزل خانواده اش در فرانسه به بيروت پرواز کرده بود. در صورتي که بر اساس توافق امنيتي با ريفي ، وي نمي بايد تا يک هفته بعد به لبنان مي رفت.ريفي گفت شکافهاي امنيتي در همه سازمانهاي امنيتي در جهان وجود دارد .

وي فاش کرد الحسن از طريق جسدش شناسايي نشد زيرا جسد تکه تکه شده بود بلکه از طريق بخشهايي از کلت کمري و تفنگ و بخشي از تلفن همراه و ساعت مچي اش شناسايي شد.

ريفي افزود اطلاعات اوليه حاکي است که وزن مواد منفجره در خودروي بمب گذاري شده بين شصت تا هفتاد کيلوگرم تي ان تي بود.

يک منبع امنيتي گفت الحسن از يک خانه سري در اشرفيه با خودروي هوندا آکورد خارج شده بود و به دفترش مي رفت و احمد صهيوني نيز همراهش بود.جزئيات رفت و آمدهاي امنيتي الحسن از نظر تعداد ترددها و چگونگي رفت و آمد بر همه پوشيده بود و حتي ريفي نيز اطلاع نداشت .

ريفي گفت به سبب موقعيتش ، اتهام سياسي وارد نمي کند زيرا  وي يک نيروي امنيتي است که رياست موسسه امنيتي و امنيت همه شهروندان و همه طوائف و گرايشها را به عهده دارد .
ريفي گفت چند فرضيه امنيتي سياسي مطرح است :

1-ترور در واکنش به بازداشت ميشل سماحه باشد 2- ستون پنجم اين کار را براي فتنه انگيزي و ناامن کردن کشور انجام داده باشد 3- ترور در واکنش به اقدام الحسن به دستگيري اعضاي شبکه هاي جاسوسي اسرائيلي باشد 4- در پاسخ به اقدام الحسن در شناسايي شبکه هاي تروريستي صورت گرفته باشد .

ريفي افزود همه اين فرضيه ها ممکن است اما اکنون ما به  دنبال شواهد ملموس  که به شناسايي عامل جنايت و علل ارتکاب اين جنايت کمک کند هستيم .ريفي گفت الحسن در امنيت يک طراح راهبردي بود و کشته شدن او يک ضربه به نيروهاي امنيت داخلي و لبنان است اما اين باعث نمي شود که ما دست از عمل به وظيفه برداريم .

برچسب ها: دخالت ، تل آویو ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار