مخالفان ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه راي گيري براي انتخاب رهبران جديد خود را از طريق اينترنت آغاز کردند تا جنبش آنها که پس از بازگشت پوتين به کرملين در ماه مه کاهش يافته است، از سر گرفته شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين راي گيري طي دو روز انجام مي شود ولي سازمان دهندگان اعلام کردند از نخستين ساعات بامداد شنبه، هکرهاي اينترنتي عمليات راي گيري را مختل کردند.

 صدها تن از مردم که براي راي دادن با مشکل روبرو شدند و يا به رايانه دسترسي نداشتند به پارکي در مرکز مسکو آمدند تا مسئولان دفاتر راي گيري مستقر در محل، براي راي دادن از طريق اينترنت به آنها کمک کنند.

بيش از دويست نامزد حامي جنبش هاي مخالف دولت پوتين که در بين آنها چهره هايي از مخالفان از جمله گري کاسپاروف قهرمان سابق شطرنج جهان، شماري از دانشجويان و افرادي ديگر ديده مي شوند، قصد دارند وارد کميته هماهنگي شوند که چهل و شش عضو خواهد داشت.

به گفته يکي از مسئولان، نزديک به 166 هزار نفر براي شرکت در اين راي گيري در اينترنت ثبت نام کرده اند ولي به علت مشکلات دسترسي به اينترنت، فقط پانزده هزار نفر از آنها راي داده اند.

حملات سايبري عليه سايت هاي منتقد کرملين و همچنين وبلاگ هاي مخالفان در روسيه بسيار رايج است که به ويژه در زمان تجمع هاي ضد پوتين بيشتر به چشم مي خورد. اين راي گيري قرار است روز يکشنبه خاتمه يابد.

برچسب ها: مخالف ، پوتین ، اینترنت ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار