مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه جوامع به شمار می‌رود، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مطالعه و کتاب‌خوانی وضعیت مطلوبی در ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، شمشیری در جلسه هم‌اندیشی کارشناسان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج توجه به ارتقای سطح خدمات‌رسانی به اقشار مختلف را از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برشمرد و افزود: استفاده از برنامه‌های کاربردی به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه از اولویت‌های کاری این نهاد است.
وی با بیان اینکه خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است، اظهار کرد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی نهاد خاطرنشان کرد: پس از خانواده، دشوارترین وظیفه در ترویج کتابخوانی در هر جامعه‌ای بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه است.
شمشیری در پایان خاطرنشان کرد: کردستان ظرفیت آن را دارد که به عنوان پنج استان برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور مطرح شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.