آیت‌الله سبحانی با اشاره به این که قداست قبول ائمه‌(ع) ریشه قرآنی دارد، گفت: متاسفانه در طول تاریخ عده‌ای به صورت هدفمند به تخریب قبور ائمه‌(ع) پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در دیدار جمعی از مدیران اداره اوقاف و امور خیریه استان قم افزود : قرآن کریم یک رشته خانه هایی را به ما معرفی می‌کند که باید مورد احترام و تکریم قرار بگیرند؛ این بیوت شامل بیوت انبیا و اولیا و کسانی که منتسب به پیامبر‌(ص) هستند، است.
آیت‌الله‌ سبحانی حرمین امام هادی و امام حسن عسکری‌(ع) را مصداق کامل این آیه برشمرد و افزود: این دو مکان طبق آیات قرآن بسیار ارزشمند هستند؛ چرا که علاوه بر محل دفن این بزرگواران، محل زندگی آنها نیز بوده است، لذا احترام این مکان‌ها لازم است، ولی متاسفانه عده‌ای ناآگاه در طول تاریخ با روش هدفمند به تخریب قبور ائمه‌(ع) پرداخته‌اند.
وی با بیان این مطلب که فرزندان ائمه‌(ع) نیز دارای جایگاه خاصی هستند، تصریح کردند: حفظ این بیوت دارای چندین مزیت است که اولین آنها اظهار محبت به پیامبر‌(ص) است و امروز کارهایی که در کنار این قبور انجام می‌شود از جمله فعالیت های فرهنگی، نشانه احترام به پیامبر‌(ص) است.
حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: احترام به این بیوت نشان از اصالت تشیع است و این مهم را می‌رساند که شیعه زاییده صفویه نیست، بلکه ریشه تشیع به زمان پیامبر‌(ص) بر می‌گردد./س
برچسب ها: قم ، قداست ، قبور ، ائمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.