نشست اتحاديه اروپا براي يافتن راه حلي براي حل بحران بدهي منطقه يورو به خاطر اختلاف ميان آلمان و فرانسه به نتيجه نرسيد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازپايگاه خبري وال استريت ژورنال ؛‌ اين روزنامه آمريکايي در مقاله اي به قلم ويليام بوستون، سوزان کروتمازن و گابريل پاروسيني نوشت: نشست اتحاديه اروپا در حالي روز جمعه به کار خود پايان داد که آلمان و فرانسه درباره چگونگي حل بحران مالي منطقه يورو با يکديگر اختلاف داشتند.

اتحاديه اروپا اين نشست را براي دست يابي به توافق درباره ايجاد نظام نظارت بر سيستم بانکي منطقه يورو برگزار کرده بود به دليل اوج گرفتن اختلافات فرانسه و آلمان بي نتيجه به کار خود پايان داد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر خلاف فرانسه با ايجاد سريع سيستم نظارتي بر بانکهاي منطقه يورو مخالف بود. فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه نيز با پيشنهاد آلمان مبني بر اينکه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا حق وتو درباره بودجه ملي خود را به دست آورند، مخالفت کرد.

اولاند همچنين به طور علني از سياست مرکل براي تمرکز بر سياست هاي رياضتي در کشورهاي بدهکار انتقاد و تاکيد کرد مرکل تلاش مي کند از طريق اعمال فشار بر منطقه يورو شرايط را براي انتخاب مجدد خود در پائيز 2013 فراهم سازد.

موضع اولاند در مقابل مرکل نشان دهنده تفاوت رويکرد وي با نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق فرانسه است، چرا که سارکوزي معتقد بود همسويي با آلمان در اتحاديه اروپا به نفع فرانسه است. بايد خاطرنشان کرد فرانسه کاهش نفوذ و سلطه آلمان بر استراتژي اتحاديه اروپا براي حل بحران مالي منطقه يورو را نيز خواستار شده است.

به نوشته اين روزنامه، ادامه و عميق تر شدن بحران مالي منطقه يورو ، ‌آينده اتحاديه اروپا را به خطر انداخته است. در حاليکه آلمان تلاش مي کند کشورهاي بدهکار را براي تامين کسري بودجه و بازپرداخت بدهي هايشان به اتخاذ سياستهاي رياضتي شديد متقاعد سازد و از پرداخت کمکهاي مالي خارجي به آنها خودداري مي کند، اما کشورهاي آمريکاي لاتين از سياست استقراض براي تامين سرمايه مورد نياز بانکهاي خود استفاده مي کنند.
برچسب ها: آلمان ، فرانسه ، یورو ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار