رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر ارتباطات و امور داخلی ژاپن، درباره گسترش همکاری ها و تبادل تجربه‌های تولیدی و فنی رادیو - تلویزیونی دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید عزت الله ضرغامی در این دیدار که در توکیو انجام شد گفت: معادلات جهانی دچار تحول اساسی شده است و جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در تحولات دنیای امروز و آرایش جدید ایفا می کند.
ضرغامی تصریح کرد: توصیه من این است که واقعیت های ایران را آن گونه که هست دریافت کنید زیرا رسانه های غربی تصویر گمراه کننده و غیر واقعی از ایران ارائه می کنند.
وزیر ارتباطات و امور داخلی ژاپن هم گفت: معتقدیم که می توانیم چالش های فراوان موجود در دنیای کنونی را با مبادلات انسانی به نحو مطلوبی حل کنیم.
تاروتوکو افزود: در ژاپن فیلم های رزمی و سامورایی دارای روح عدالت خواهی است که نشان می دهد باید از مردم ستمدیده در مقابل ظلم افراد قدرتمند حمایت کرد.
وزیر ارتباطات و امور داخلی ژاپن ظرفیت های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در تولید آثار رادیو و تلویزیونی چشمگیر، مهم و تأثیرگذار خواند.
 
ضرغامی همچنین با ماسایوکی ماتسوموتو رییس شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن دیدار و گفتگو کرد.
رییس رسانه ملی گفت: همه دنیا تلاش می کنند بدانند در ایران چه می گذرد و واقـعیت ها چیست و رسانه ان اچ کی می تواند به مردم و مسئولان ژاپن در این زمینه کمک کند.
 
رییس شبکه تلویزیونی ژاپن هم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را رسانه ای با قدرت، ظرفیت و میزان بالای تأثیرگذاری در تحولات خواند.
رییس شبکه ان اچ کی گفت: ما علاقه مندیم از تولیدات فیلم و سریال صدا و سیما در شبکه های تلویزیونی ژاپن استفاده کنیم.
ضرغامی همچنین از بخش های مختلف تلویزیون ان اچ کی شامل استودیوها، اتاق های فرمان و مکان های تولید و ساخت سریال و فیلم و همچنین مرکز تحقیقات فنی این رسانه فراگیر در ژاپن دیدن کرد.
رییس رسانه ملی سپس در دیدار با اعضای مرکز مطالعات و سیاست گذاری بین المللی ژاپن با تشریح توانمندی های جمهوری اسلامی ایران گفت: دیوار بی اعتمادی میان ملت ایران و زمامداران آمریکا بالاتر از آن است که با وعده های فریب کارانه و توخالی، حقوق قانونی خود را معامله کند و آمریکا فقط با اقدامات عملی می تواند گذشته شرم آور خود را در پیشگاه ملت ایران جبران کند./ي2
برچسب ها: ضرغامی ، رسانه ملی ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار