اويگدور ليبرمن ، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي روز شنبه محکوم کردن تصميم اين رژيم را براي ساخت يک شهرک يهودي نشين در شرق بيت المقدس ، از سوي اتحاديه اروپا رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، ليبرمن در بيانيه اي اعلام کرد اين نشان مي دهد که اروپاييها هيچ درکي از آن چه روي مي دهد ، ندارند. شهرک جيلو ، بخش جدايي ناپذير بيت المقدس است و ساکنان آن غيرنظامي هستند و مانعي براي فرايند صلح به شمار نمي روند.

وي از اروپايي ها خواست پيش از آن که ديگران را نصيحت کنند ، بهتر است به حل مشکلات خود بپردازند.

ليبرمن افزود : « بهتر است اتحاديه اروپا در پي از سرگيري مذاکرات صلح بين اسرائيل و فلسطين باشد که از سوي ابومازن ، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين متوقف شده است.»

کاترين اشتون ، مسئول سياست خارجي اروپا روز گذشته در بيانيه اي ، از موافقت با ساخت هفتصد و نود و هفت واحد مسکوني در شهرک يهودي نشين جيلو ، از سوي وزارت داخلي اسرائيل عميقا ابراز تاسف کرد.

شهرک يهودي نشين جيلو ، در شرق بيت المقدس ، نزديک شهر فلسطيني بيت لحم ، در کرانه باختري رود اردن قرار دارد.

براساس بيانيه کاترين اشتون ، وي در سال دو هزار و يازده و دو هزار و دوازده بارها از گسترش شهرک يهودي نشين هارهوما در مجاورت اين شهرک ابراز تاسف کرده است.

وي افزود : « از ديدگاه حقوق بين الملل ساخت اين شهرک ها غيرقانوني است .»

بيش از سيصد و چهل هزار اسرائيلي در شهرک هاي يهودي نشين در کرانه باختري رود اردن زندگي مي کنند و بيش از دويست هزار تن ديگر نيز در دوازده محله يهودي نشين در شرق بيت المقدس به سر مي برند.

برچسب ها: لیبرمن ، اتحادیه ، اروپا ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار