رئیس شورای شهر تهران گفت: نتیجه مذاکرات بر آن شده است که تا انتخابات شوراها منتظر بمانیم تا با انتخاب شورای جدید برای ری، شهردار نیز انتخاب شود که هر چند ما به این جدایی رضایت نداریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی چمران امروز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در ارائه ی گزارشی شش ماهه دوره سوم شوراها گفت: مهمترین کاری که در شهر تهران داشتیم طرح تفصیلی بود که برای جدا شدن آن پیگیری های نفس گیری داشتیم که پایان سال 90 به تصویب رسید و از سال 91 به اجرا گذاشته شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از رانت ها با طرح تفصیلی شکسته می شود اظهار داشت: امیدواریم طرح تفصیلی به همین صورت و بهتر جلو رود و قابل دسترسی برای مردم باشد.

* اداره شدن این شهر بدون برنامه یک شوخی بیش نیست

چمران با اشاره به اینکه خیلی ها با تبلیغات منفی خواستید طرح را رد کنند اظهار داشت: نه تنها با اجرای طرح تفصیلی صدور پروانه کم نشد بلکه 20 درصد نیز افزایش یافت و باید قبول داشت که اداره کردن شهر بدون برنامه یک شوخی بیش نیست.

چمران در خصوص پروژه های اجرا شده گفت: طرح یادگار امام (ره)با طراحی نو شروع به کار کرد که تا خیابان امام خمینی (ره) به پایان رسید.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص طرح بزرگراه امام علی(ع)  بیان کرد: بزرگراه امام علی(ع) با توجه به وعده و تلاش دوستان در شهرداری تا پایان امسال به اتمام می رسد.

* پیش خرید واگن مترو

چمران افزود: از هم اکنون برای سال های بعد پیش خرید واگن باید انجام شود اما به علت نوسانات قیمت هیچ کدام از طرفین آمادگی قرارداد ندارند.

* باغ موزه و دفاع مقدس از دیگر طرح های مهم

وی بیان کرد: باغ موزه های دفاع مقدس هر چند يک ریال هم به خود اختصاص نداده اما از نظر هویتی کار بسیار مهمی است.

* ری ستون فقرات تهران است

رئیس شورای شهر تهران در خصوص جدایی ری از تهران تصریح کرد: ری از نظر هویتی سال هاست که از تهران جدا شده اما از نظر سیاسی جدا نشده است.

وی با بیان اینکه فرمانداری ری جداست افزود: از نظر خدمات شهری است که با تهران یکی است که اگر جدا شود به هر دو اسیب می رساند.

چمران نتیجه نشست ها را این طور اعلام کرد و گفت: هم اکنون شورای شهر تهران و ری یکی است و باید منتظر انتخابات بود تا با انتخابات شورای جدید برای ری شهردار نیز انتخاب شود هر چند ما همچنان به جدایی ری از تهران راضی نیستیم.

وی در خصوص دغدغه ها و مراجعات مردم گفت: دغدغه های عمومی مردم عموما آلودگی هوا و ترافیک است.

* به میدان شهدا کم لطفی شده است

چمران در خصوص بازسازی میادین شهدا و امام حسین(ع) گفت: جزء‌برنامه هاست که میدان شهدا و میدان امام حسین (ع) بازسازی شود اما اینکه دو میدان به هم متصل شوند و پیاده راه شود از برنامه ها نبوده است که این برنامه انجام شده باید مشکلات مردم حل شود و باید گفت از ابتدا به میدان شهدا با آن واقعه ی بزرگ 17 شهریور کم لطفی شده است.

* برای انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شوراها باید چاره ای اندیشید

چمران با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری سیاسی است و انتخابات شوراها این گونه نیست که باید برای برگزاری همزمان آن دقت کرد.

وی اظهار داشت: تبلیغات شورا و ریاست جمهوری با هم همسو نیست.

* 120 سوله ی بحران برای چهارصد محله کم است

چمران همچنین در خصوص زلزله ی تهران گفت: زلزله باید بخشی از زندگی مردم باشد، سوله های بحران کم است، هر چند هر کاری انجام شود باید گفت تهران دفاع لازم را در مقابل زلزله ندارد./ل

برچسب ها: لات ، یبلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار