مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر با بیان این‌که سردخانه‌ها و مراکز نگهداری محصولات باغی این شهرستان به ویژه سیب در نگهداری محصول سیب تکمیل شد، گفت: می‌کوشیم بخشی از تولیدات را به استان‌های دیگر صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / «احمد معصومی» در جلسه بررسی مشکلات تولید‌کنندگان محصولات باغی در مشگین‌شهر افزود : این شهرستان بیش از 7000 هکتار اراضی مثمر باغی دارد که سالانه محصولات باغی متنوعی در آن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: مشگین‌شهر به علت تولید اکثر میوه‌ها به‌خصوص سیب قرمز شهرت بیشتری دارد ما نیز می‌کوشیم تا بخشی از نارسایی‌ها و ضعف‌ها در بازاریابی محصول سیب را که امروز مورد گلایه و نگرانی تولید‌کنندگان است به نحوی برطرف کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر افزود: برداشت سیب از باغات مشگین‌شهر از اوایل پاییز آغاز شد و امسال به علت بارش‌ها و آب و هوای مناسب و عدم سرمازدگی و بارش تگرگ تناژ و کیفیت محصول بسیار بالاست اما کشاورزان به‌رغم این شرایط مساعد در تولید از نبود بازار فروش مناسب گله‌مند هستند به طوری که گاه مجبورند با قیمت کم محصول برداشت شده خود را روانه بازار مصرف کنند.

معصومی گفت: نبود کارخانه صنایع تبدیلی و سردخانه‌هایی متناسب با ظرفیت تولید منطقه سبب شده است تا تولید‌کنندگان سیب در شهرستان مشگین‌شهر با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
الهه تاجیک
۱۰:۳۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
پیشنهاد همکاری در زمینه مشاوره - فروش - اجرا و راهبری کلیه تجهیزات سرمایشی از قبیل سالنهای نگهداری - کارخانه یخسازی - تونل انجماد و IQF با سیستم فریونی یا آمونیاکی