اولین المپیکی تاریخی تنیس روی میز ایران گفت: برپایی اردو برای تیم ملی بزرگسالان یک نیاز اساسی است و این وظیفه مربیان است نه فدراسیون!

ابراهیم علیدخت در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: من با این نکته بسیار مشکل دارم که هر کس هر سوال فنی ای از او پرسیده می شود آن را به فدراسیون تنیس روی میز مرتبط می کند.

وی اضافه کرد: اگر من بخواهم در رابطه با فدراسیون صحبت کنم خود به صورت مستقیم آنها را مخاطب قرار می دهم اما در کنار اردوهای تیم بزرگسالان باید بگویم که این وظیفه فدراسیون نیست که اردو برگزار کند بلکه وظیفه آنها این است که هزینه کنند که این کار را به خوبی انجام می دهند اما این وظیفه مدیر تیم های ملی و مربی تیم بزرگسالان است که برنامه بدهند و به فدراسیون اعلام کند که در این تاریخ ها می خواهیم در ایران اردو برگزاریم.

مربی با سابقه تنیس روی میز کشور خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی شود تا قبل از هر اعزام برون مرزی برای تیم ملی بزرگسالان کشورمان اردویی برپا کنند.

رفتن به مسابقه بدون اردو، مثل امتحان دادن بدون درس خواندن است! مگر می توان بدون درس خواندن پشت سر هم کنکور داد و موفق بود؟ اردو باید باشد تا بازیکنان روی نقاط قوت و ضعف خود کار کنند و اگر ضعفی را در مسابقات خود پیدا کردند در اردوها آن را بپوشانند.

وی افزود: من در رابطه با تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز چند سوال دارم و آن این است که سرمربی خارجی ای که از آن صحبت می کنند کجاست؟ در المپیک کجا بود؟ مدیر تیم های ملی کجاست؟ آیا برنامه ریزی ای برای این بازیکنان صورت گرفته است؟

اولین المپیکی تنیس روی میز ایران درباره اردوی برون مرزی چین بیان کرد: مگر اردویی که با یک بازیکن برگزار شده است می تواند نام اردو بگیرد؟ آیا مربی ایرانی که همراه نیما عالمیان به چین رفت به وی تمرین داد یا عالمیان با مربیان خارجی حاضر در اردو تمرین کرده است؟

پينگ پنگ به کسانی که به آن خدمت نکرده اند خدمت کرد!

ابراهیم علیدخت گفت: پینگ پنگ به کسانی خدمات داده است که هیچ کمکی به آن نکرده اند من می گویم اگر مربی تیم ملی وقت ندارد و به دلیل مشغله نمی تواند در ایران اردو برپا کند چرا وقتی بحث اعزام های برون مرزی پیش می آید همیشه پیشقدم می شود!

آیا تمام فعالیت هایش به صورت ناگهانی متوقف می شوند و به او اجازه رفتن از ایران می دهند اما هر بار که در ایران می خواهند تمرین کنند یک دفعه همه کارها روی سرشان انباشته می شود!

وی اضافه کرد: من صحبتم مغرضانه نیست و قصد تخریب فدراسیون را ندارم من می خواهم بگویم که وظیفه فدراسیون برگزاری است اما وظیفه مربیان دادن برنامه است من از مربیان می پرسم که چرا حاضر نشده اند به خاطر ورزش پینگ پنگ 10 روز در ایران برای بزرگسالان اردو برپا کنند؟

اگر به خاطر این رشته ورزشی هم اردو نمی گذارند چرا حاضر نشدند به خاطر آقای زارع پور رئیس فدراسیون اردو برپا کنند؟ آیا مربیان یک بار آمده اند بگویند ما 2 سال در اردو زحمت کشیده ایم؟ وی خاطرنشان کرد: اردو را برگزار کنند و کیفیت آن را بسپارند به میزان عملکرد ملی پوشان که بعد روی آن ارزیابی کنیم.

علیدخت اظهارداشت: تیم ملی از 4 یا 5 نفر تشکیل می شود اما اگر بازیکنانی که در این تیم هستند ببینند پشت سرشان بازیکنان دیگری نیست که پیراهن تیم ملی را بپوشند و جایگاهشان را به دست آورند بهتر بازی نمي کنند و می دانند که همیشه هستند! این اتفاق برای بازیکنان پشت سر آنها هم می افتد و آنها نیز انگیزه نخواهند داشت که وارد تیم ملی شوند و به آنها بها داده شود.

علیدخت گفت: مهم ترین نیاز یک ورزشکار انگیزه است حال می خواهد مالی باشد یا روانی یا به صورت ارتقای رنکینگ باید به بازیکنان انگیزه داد وقتی شرایط به گونه ای باشد که بازیکن در هر مسابقه ای چه ببرد چه ببازد به مسابقه ای اعزام نشود پس انگیزه ای برای بردن ندارد.

وی با بیان اینکه باید تیم ملی (ب) و امید تشکیل شود اعلام کرد: این سوال وجود دارد که اگر نیما عالمیان در مسابقه ای نخواست بازی کند چه کار کنیم؟ آیا می توان به فدراسیون جهانی گفت دست نگه دارید تا مابازیکن تربیت کنیم و 10 سال برای ما صبر کن؟ باید به پشتوانه او بازیکنان دیگری حضور داشته باشند.

وی افزود: باید در اعزام ها اولویت بندی صورت بگیرد بحث جوان وبزرگ نیست،‌بازیکنانی مثل میدیا لطف الله نسبی و واحد مالمیری که در کمپ اشلایگر هم رفته اند الان چرا جایی در سفرها ندارند؟طبق صحبت های مربی تیم ملی بزرگسالان مگراعزام های بین المللی تور مسافرتی است که بگوییم 5 بار یک بازیکن برود یک بار هم بازیکنان دیگر رابفرستیم؟

وی بیان کرد: اگرمهران احدی 36 ساله را نمی خواهند بگویند نمی خواهیم چرا تقسیم بندی می کنند ومی گویند شش بار جوانها بروند یک بار این بازیکنان؟ آروین رویین تن که بازیکن جوان است و خوب پینگ پنگ بازی می کننددرباره او چه می گویند؟ مربی با سابقه تنیس روی میز ایران تاکید کرد: من روی نفر خاصی تاکید ندارم صحبتم کلی است باید پشتوانه سازی شود و تیم های ملی ب و امید تشکیل بدهند.

 جامعه تنیس روی میز، جامعه باهوشی است

ابراهیم علیدخت اظهارداشت: جامعه تنیس روی میز ایران شاید جامعه متحدی نباشد! و عدم اتحاد بزرگترین ضعف ما باشد اما جامعه با هوشی است نمی توانیم آنها را با حرف های بی متحوافریب بدهیم، آنها خود می دانند که صحبت هر کسی از روی چه بيان مي شود پس از کسانی که با مصاحبه های خود به شعور مردم توهین می کنند میخواهم که به این روند خود ادامه ندهند.

علیدخت تاکید کرد: رئیس فدراسیون که نمی تواند به بازیکنان آموزش بدهند و این وظیفه کسان دیگر است و آنها موظف هستند تا از سرمایه هایی که زارع پور با این اوضاع بد اقتصادی و به هر طریقی برایشان فراهم می کند استفاده کنند و بهترین بازخوردها را تحویل فدراسیون بدهند

نوشاد و نیما عالمیان ،5 سال پیش در اردوهای تیم ملی تمرین کرده اند و به اینجا رسیده اند اکنون باید برای بازیکنان دیگر هم این شرایط را فراهم شود تا در اردوها رشد کنند.

وی خاطر نشان کرد: هر کسی برای پینگ پنگ کاری می کند از او تشکر می کنیم اگرنوجوانان ونونهالان را اعزام می کنند بسیار عالی است اما صحبت اصلی ما روی بزرگ سالان است و بهتر است هر کسی در حیطه کاری خودش نظر بدهد./آق

برچسب ها: تنیس ، پینگ پنگ ، اردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار