طرح نهال كاری و زراعت چوب توسط كارخانه نئوپان خلخال با هدف تامین چوب مصرفی این كارخانه و حفظ منابع جنگلی در سطح اراضی ملی این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مدیر كارخانه نئوپان خلخال در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزی خلخال گفت: این كارخانه با استفاده روزانه 180 تن چوب به میزان 130 متر مكعب ورق نئوپان تولید می كند.

شهرام دشتی افزود: با اجرای طرح نهال كاری و زراعت چوب در خلخال علاوه بر حفظ منابع چوبی موجود منطقه در سطح باغات و جنگل ها چوب و هیزم مورد نیاز مصرفی این كارخانه در آینده با بهره برداری از این طرح تامین خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح در مرحله اول یك میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته كه با واگذاری 30 هكتار از اراضی مستعد ملی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان خلخال و كاشت نهال صنوبر در منطقه علی آباد در حوالی شهر خلخال این طرح امسال آغاز می شود.

مدیر كارخانه نئوپان خلخال افزود : در آینده با واگذاری اراضی بیشتر طرح نهال كاری و زراعت چوب نیز در سطح گسترده ای توسعه خواهد یافت .

دشتی گفت : با بیان این كه برای بهره برداری از این طرح و برداشت اولین درختان صنوبر با توجه به شرایط جوی خلخال 10 سال زمان نیاز است افزود: كاشت نهال صنوبر در سطح گسترده ای از اراضی خالی از درخت سطح فضای سبز منطقه را افزایش داده و موجب تامین رطوبت مورد نیاز هوای منطقه خواهد شد.

وی افزود : شركت نئوپان خلخال زیرمجموعه صنایع سلولوزی بنیاد مستضعفان كشور بوده كه با حمایت های مسوولان استان و شهرستان می تواند در فهرست كارخانه های برتر كشور در امر تولید و ایجاد اشتغال پایدار قرار بگیرد.

در این جلسه 14 طرح با چهار میلیارد ریال تسهیلات بانكی به تصویب اعضای كارگروه توسعه بخش كشاورزی خلخال رسید./س

برچسب ها: خلخال ، طرح ، زراعت ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.