نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تقلیل و کاهش 14 درصدی نرخ بیکاری در این استان تنها با تکیه بر توانمندی‌های اقتصادی و کشاورزی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد افزود: جمعیت بیکار این استان بر اساس شاخص‌های اعلام شده حدود 68 هزار نفر است که بیش از 70 درصد آنها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که توانمندی آنها مغفول مانده است.

وی گفت: رونق و توسعه صنعت در این استان می‌تواند نرخ بیکاری را به سرعت پایین آورده و بستر اشتغال متنوع را شکل دهد.

عضو فراکسیون تولید ملی استان اردبیل را استان کم ‌برخوردار و نیازمند حمایت‌ها و دستگیری‌های واقعی دولت در بخش رونق صنایع اعلام کرد و افزود: نمایندگان استان سعی دارند تا مجوز لازم را برای قرار گرفتن اردبیل در جمع استان‌های کمتر توسعه یافته اخذ کنند که این می‌تواند در تعدیل و کاهش عوارض و برخورداری از بسیاری از مزایا در توسعه‌یافتگی مفید و موثر باشد.

افضلی‌فرد با انتقاد از اینکه بر اثر غفلت تاریخی در این استان کارخانجات و صنایع مادر شکل نگرفته است، گفت: از مزایای شکل‌گیری واحدهای صنعتی مادر راه‌اندازی صد‌ها کارگاه و مجموعه تولیدی اقماری است که می‌تواند فرصتی استثنایی به وجود آورد تا اشتغال مولد با قوت و قدرت شکل بگیرد.

وی در ادامه فرمایش مقام معظم رهبری را در نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی را یادآور شد و افزود: نگاه تزئینی و ابزاری به این امر بسیار ناپسند است چرا که هدف اصلی از این نامگذاری ورود در حوزه عمل، اجرا و تصویب مقررات و قوانین شفاف و روشن در حمایت از تولید ملی است./س

برچسب ها: اردبیل ، بیکاری ، با ، تکیه ، بر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.