دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که این سازمان درخواستی از ایران برای دریافت جایگاه ناظر در این سازمان دریافت نکرده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری "نووستی" گزارش داد: نیکلای باردیوژا، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی روز جمعه گفت که این سازمان درخواست دریافت مقام ناظر را از ایران دریافت نکرده و فعلا این مساله را مورد بررسی قرار نداده است.

باردیوژا این موضوع را در نشستی خبری در مرکز مطبوعاتی خبرگزاری «نووستی» در پکن با اشاره به گزارشات منتشره در خصوص بررسی امکان واگذاری مقام ناظر در سازمان پیمان امنیت جمعی به ایران اظهار کرد.

وی گفت: ما در رابطه با موضوعات مشخص با سرویس‌های اطلاعاتی و مقامات ایران به تعامل می‌پردازیم اما فعلا سخن بر سر واگذاری مقام ناظر به ایران نیست.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی افزود که با وجودی که برای واگذاری مقام ناظر در این سازمان به کشورهای ذی‌نفع زیربنای حقوقی وجود دارد، اما "مساله واگذاری مقام ناظر به ایران به طور مشخص بررسی نشده چون چنین درخواستی از ایران دریافت نشده است".

سازمان پیمان امنیت مشارکتی از ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده است. این سازمان بر اساس پیمان امنیت جمعی تشکیل شده که کشورهای عضو اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع آن را روز 15 ماه مه سال 1992 امضا کردند.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار