اسپانیا برای جلوگیری از گسترش خشم مردم، تصویربرداری و عکاسی از برخورد پلیس با تظاهرکنندگان را ممنوع می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي، مقامات اسپانیا می‌گویند که دولت اسپانیا قانونی را طراحی کرده است که بر اساس آن هرگونه عکاسی، تصویربرداری با بازسازی تصاویر اعضای پلیس کشور و دیگر نیروهای امنیتی در زمانی که آن‌ها مشغول انجام وظایف هستند، قدغن می‌شود.


خورخه فرناندز دیاز وزیر داخلی اسپانیا می‌گوید که دولت قصد دارد گرفتن تصویر، پخش و پردازش تصاویر، صداها یا اطلاعاتی را که مربوط به نیروهای امنیتی در حال انجام وظیفه است، ممنوع کند.

این طرح دولت که روز جمعه ۲۸ مهر(۱۹ اکتبر) توسط دولت ارائه شد، دربحبوحه سرکوب اعتراضات علیه اقدامات ریاضتی سخت و کاهش هزینه‌ها در سراسر این کشور بحران زده، مطرح شد.

منتقدان، این اقدام دولت را نقض آزادی بیان در این کشور می‌دانند، ولی مقامات اسپانیا اصرار دارند که اجرای این قانون برای حفظ شان و جایگاه پلیس و نیروهای امنیتی ضروری به نظر می‌رسد.

دولت اسپانیا همچنین به دلیل اجرای تدابیر ریاضتی دشوار که به طبقه متوسط و کارگر لطمه بسیار زیادی وارد کرده است، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

دولت در حال حاضر بودجه خدمات عمومی و اجتماعی را کاهش داده است و مالیاتها را افزایش داده است، شرایطی که به سطح معیشت مردم ضربه وارد کرده است.

اعتراضات عمومی در این کشور پس از افزایش حدس و گمانها در مورد تبعیت اسپانیا از مدل یونان برای جلوگیری ازبالارفتن استقراض و بدهی‌های این کشور، به شدت افزایش یافته است.

در طول چند ماه گذشته، تظاهرات ضد تدابیر ریاضتی در شهرهای مختلف اسپانیا از جمله مادرید، بارسلونا، والنسیا و مناطق معدنی روستایی در شمال اسپانیا، به تظاهرات خشونت‌آمیز تبدیل شده است.
در نتیجه بحران اقتصادی جهانی، اقتصاد اسپانیا در نیمه دوم سال ۲۰۰۸، وارد یک رکود اقتصادی شد و میلیون‌ها شغل را در این کشور از بین برد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار