جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، رونق اقتصادی و به دنبال آن اشتغال‌زایی برای جوانان را در پی دارد.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: باید در راستای جذب سرمایه‌گذار بیشتر تلاش شود چراکه برکات زیادی را در حوزه اقتصادی به دنبال دارد.

وی گفت: تخت سلیمان یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان و از بقایای قلعه، قصر بزرگ و باشکوهی است که در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع است به طوری که محل فوق مرکز آتشکده بزرگ شهریاران ساسانی به ‌نام آذرگشسب و یکی از آتشکده‌های معروف زمان ساسانی است.

وی ادامه داد: در تیر ماه 1382 موضوع ثبت مجموعه باستانی تخت سلیمان در فهرست میراث جهانی در اجلاس پاریس مطرح شد و با اکثریت آراء به عنوان چهارمین اثر تاریخی ایران اسلامی به ثبت جهانی رسید به همین دلیل مخاطبان بیشتری را هر سال به سوی خود جذب می‌‌کند.

امامی از جاذبه‌های دیگر این خطه را کوه زندان یا غار چاه زندان عنوان کرد و بیان داشت: یکی از آثار تاریخی و دیدنی استان، کوه زندان یا غار چاه زندان در سه کیلومتری میراث جهانی تخت سلیمان تکاب واقع است که با دستکاری انسان در زمان‌های گذشته‌ به صورت زندان درآمده است.

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در اطراف این چاه تعدادی چشمه آب گرم معدنی نیز وجود دارد که وجود این چشم‌انداز طبیعی یک مزیت دیگر قلمداد می‌شود که در جذب گردشگران تاثیر مطلوبی دارد.

وی به وجود آبگرم احمدآباد اشاره کرد و بیان داشت: آبگرم احمدآباد در قسمت غربی کوه زندان قرار دارد که گردشگران و اهالی محل از آن برای استحمام استفاده می‌کنند و در حال حاضر تاسیسات مطلوبی برای استفاده‌کننده‌ها فراهم شده است.

امامی با اشاره به وجود جاذبه دیگری به نام چمن متحرک چملی بیان داشت: چمن متحرک چملی یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز گردشگری استان قلمداد می‌شود که در نزدیکی شهرستان تکاب در محل باصفایی قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.