تشخيص علائم اوليه سرطان ريه با استفاده از يك آزمايش خون امكان‌پذير شد.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از مقالات آكادمي ملي علوم، دانشمندان دانشگاه نيويورك با استفاده از يك آزمايش خون ساده توانستند كشف جديدي را درخصوص تشخيص سرطان ريه به منظور غربالگري افراد در معرض خطر ارائه دهند.

براساس اين گزارش، محققان با انجام آزمايشات خود دريافتند كه در سرطان ريه حتي زماني كه در مراحل بسيار ابتدايي است، شكل تغيير يافته يك پروتئين به نام ciz1‌ وجود دارد كه به نوعي وارد جريان خون مي‌شود و به نظر مي‌رسد بسيار پايدار باشد.

نتايج اين مطالعه مي‌افزايد پيدا كردن اين گونه خاص پروتئين ciz1‌ در خون مي‌تواند بدون نياز به نمونه‌برداري و يا قرار گرفتن تحت اعمال جراحي موجب شناسايي افرادي شود كه داراي تومورهاي كوچكي در ريه‌هاي خود هستند.

نتايج ديگر اين مطالعه حاكي است آزمون يافت شده به ويژه زماني كه با اشعه ايكس يا سيتي اسكن تركيب شود بسيار قدرتمند خواهد بود و راهي براي تشخيص رشد غيرطبيعي سلول‌هاي سرطاني و اجتناب از اقدامات تهاجمي رايج خواهد بود.

به گفته محققان پروتئين‌هاي ciz1 در رشد و تقسيمات سلولي دخيل هستند و اشكال تغيير يافته اين پروتئين‌ها در سلول‌هاي سرطاني وجود دارند كه فرم خاصي از گونه‌هاي تغيير يافته آنها نيز در سرطان ريه دخالت دارد./ح
برچسب ها: سرطان ، ریه ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار