شامگاه جمعه همایش بزرگ موسیقی 24 مقوم شوشتری در این شهرستان برگزار شد که این همایش با حاشیه‌هایی همراه بود.





به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،  ثبت موسیقی 24 مقوم شوشتری به نام  دزفول باعث شد تا موسیقی‌دانان و موسیقی دوستان شوشتری به برگزاری همایش موسیقی 24 مقوم این شهرستان همت کنند و در این باره به استدلال علمی بپردازند.

* این همایش بر خلاف انتظارها با استقبال بسیار زیاد مردم دوستدار فرهنگ شوشتر برگزار شد و حضور جوانان و بانوان در این همایش بسیار چشم‌گیر بود.

* حضور اساتید بزرگ موسیقی مانند استاد حسن کتانباف، بهاءالدین قائمی، حسن تارزاری، علی نظربند و خانواده استاد پورشامی به این همایش بزرگ رسمیت داده بود.

* اجرای موسیقی در ردیف‌های شوشتری توسط استاد سیدبهاالدین قائمی افراد حاضر در سالن همایش را به وجود آورد و بارها اجرای وی با تشویق‌های متمادی قطع شد.

* اجرای موسیقی استاد سید بهاءالدین قائمی به دلیل ناراحتی قبلی و مشکلات جسمی کوتاه شد و مردم نیز وی را مورد تشویق فراوان قرار دادند.

* سخنرانی اساتید حسن کتانباف، حسن تارزاری و علی نظربند و ارائه اسناد تاریخی بسیار محکم به این همایش بزرگ چهارساعته رنگ و بوی تحقیقی و علمی داد.

* در این جلسه بارها از استاد عبدالمحمد برجسته استاد بزرگ موسیقی شوشتر که در سازهای تار، تمبک، سرنا بسیار چیره دست بود یاد شد و به روان پاکش درود فرستاده شد.

این همایش با وعده برگزاری اجتماع موسیقی شوشتری در 14 روز آینده در تالار فرهنگ شوشتر به پایان رسید و موسیقی دوستان پس از پایان این مراسم به یاد خاطراتی از اساتید موسیقی شوشتر پرداختند./ج1

برچسب ها: خورستان ، موسیقی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.